Kan je zelf een installatiemedium voor Windows 8.1 maken?

Forumregels
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
'Topic titel' mag (inclusief spaties) maximaal 114 tekens lang zijn.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Vul het vragenformulier in volgens onderstaand voorbeeld.

Waar je vraag over gaat.
Onderwerp.
Antwoord:
Hier komt waar je vraag over gaat.
Probleembeschrijving.
Antwoord:
Beschrijf het probleem beknopt, vermeld daarbij ook foutmeldingen en/of stopcodes.

Indien van toepassing.
Vul de onderdelen in op de manier zoals getoond in het voorbeeld.
Typ 'n.v.t' waar een onderdeel niet van toepassing is.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
mario64
Berichten: 536
Lid geworden op: 07 mei 2018, 15:10

Kan je zelf een installatiemedium voor Windows 8.1 maken?

Ongelezen bericht door mario64 »

Bij de aanschaf van mijn computer heb ik geen installatie DVD's gekregen.
Wanneer de computer kapot gaat, raak ik mogelijk alles kwijt.
Hoe maak ik zelf een installatie medium?
BBgebruiker1
Site Admin
Berichten: 1756
Lid geworden op: 26 jun 2014, 15:55
Locatie: Amersfoort
Zodiac:
Contacteer:

Re: Kan je zelf een installatiemedium voor Windows 8.1 maken?

Ongelezen bericht door BBgebruiker1 »

Steeds vaker wordt het installatie image op de computer geïnstalleerd op een verborgen partitie ergens op de harde schijf.
Een kopie van het installatie image is vooral handig als de harde schijf waarop je werkt niet meer benaderbaar is, systeemherstel niet meer werkt, beschadigd opstart proces (bcd) te herstellen, verborgen beheer account activeren, etc.
In een aantal gevallen kan je het besturing systeem beter alleen nog opnieuw installeren.
Maar zonder installatie image kom je niet ver en gelukkig heeft Microsoft daar intussen een oplossing voor gevonden:
Windows Media Creation Tool, klik "hier" om meteen naar de site te komen.
Helaas kan je op deze site geen image maken van oudere besturing systemen zoals Windows Vista.
Vanuit deze website kan je meteen een opstartbaar USB medium worden aangemaakt of ISO bestand met Windows 8.x, deze kan je dan downloaden om eventueel een DVD te branden.
Opstartbare USB media is bijzonder handig wanneer je pc niet (meer) over een dvd brander beschikt.
Aanname is vaak de oorzaak van ellende.
Plaats reactie

Terug naar “8.x”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast