Waarom lukt het klonen van Windows waarvan ik werk naar een SSD schijf niet?

Forumregels
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
'Topic titel' mag (inclusief spaties) maximaal 114 tekens lang zijn.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Invullen vragenformulier:
Extra toelichting onderaan in het formulier toevoegen.
Onderwerp:Omschrijving (met relevante details) waar je vraag over gaat.
Probleembeschrijving:Vermeld ook foutmeldingen en/of stopcodes.
Typ 'n.v.t' alleen bij onderdeel dat niet van toepassing is.
mario64

Waarom lukt het klonen van Windows waarvan ik werk naar een SSD schijf niet?

Ongelezen bericht door mario64 »

Om je vraag zo volledig mogelijk te kunnen beantwoorden vragen wij je het formulier gedetailleerd en met relevante gegevens in te vullen, zie onderstaand voorbeeld. Het onderwerp mag maximaal 114 tekens bevatten.

Typ per regel alleen achter de voorgedrukte tekst.
  1. Typ waar je vraag over gaat => Van de Samsung website heb ik de kloning software gedownload en geinstalleerd, maar het klonen van de schijf waarvan ik werk, wil niet lukken. Wat doe ik verkeerd?
  2. Relevante gegevens, Home/Pro/Business editie, updates, e.d => Home
  3. 32 of 64 bit => x64
  4. Indien van toepassing, korte beschrijving wanneer het probleem zich voordoet => Ik heb een SSD schijf via USB gekoppeld en nu wil ik Windows naar de SSD schijf klonen. Maar dat lukt niet.
Indien van toepassing, omschrijf de huidige situatie of/welke wijziging recentelijk is aangebracht => n.v.t
► Laat Spoiler zien
BBgebruiker1
Site Admin
Zodiac:
Contacteer:

Re: Waarom lukt het klonen van Windows waarvan ik werk naar een SSD schijf niet?

Ongelezen bericht door BBgebruiker1 »

Je kunt de ingeschakelde Windows versie waarvan je werkt (ingelogd) niet klonen naar een SSD schijf.
Hiervoor mag de schijf die je wilt klonen niet zijn ingelogd, omdat dan een aantal bestanden zijn vergrendeld.
Klonen lukt pas wanneer zowel de te klonen schijf als ook de SSD schijf (waar de kloon naartoe gekopieerd gaat worden) vanaf een SATA docking station zijn gekoppeld via een USB aansluiting aan een andere pc.
Het is ook mogelijk om beide schijven (zowel de te klonen schijf als de SSD schijf) op een SATA poort in een computer aan te sluiten, maar dan moet je nog steeds het klonen uitvoeren vanaf een ander besturing systeem (Windows, Linux, etc.).
Aanname is vaak de oorzaak van ellende.
Plaats reactie

Terug naar “10”