Hoe kan ik vrijwillig onbenutte rekenkracht van de computer alsnog benutten?

Forumregels
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
'Topic titel' mag (inclusief spaties) maximaal 114 tekens lang zijn.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Vul het vragenformulier in volgens onderstaand voorbeeld.

Waar je vraag over gaat.
Onderwerp.
Antwoord:
Hier komt waar je vraag over gaat.
Probleembeschrijving.
Antwoord:
Beschrijf het probleem beknopt, vermeld daarbij ook foutmeldingen en/of stopcodes.

Indien van toepassing.
Vul de onderdelen in op de manier zoals getoond in het voorbeeld.
Typ 'n.v.t' waar een onderdeel niet van toepassing is.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
hutsefluts
Berichten: 780
Lid geworden op: 29 mar 2016, 20:26

Hoe kan ik vrijwillig onbenutte rekenkracht van de computer alsnog benutten?

Ongelezen bericht door hutsefluts »

Om je vraag zo volledig mogelijk te kunnen beantwoorden vragen wij je het formulier gedetailleerd en met relevante gegevens in te vullen, zie onderstaand voorbeeld. Het onderwerp mag maximaal 114 tekens bevatten.

Typ per regel alleen achter de voorgedrukte tekst.
  1. Typ waar je vraag over gaat => Ik wil graag weten of ik mijn pc iets nuttigs kan laten doen als deze aan staat maar niets doet.
  2. Vermeld relevante gegevens, zoals merk/type, besturing systeem als Windows editie of Linux distro, updates, e.d => Windows
  3. Indien van toepassing, type infrastructuur, e.d => n.v.t
  4. Indien van toepassing, een korte beschrijving wanneer het probleem zich voordoet => n.v.t
Indien van toepassing, omschrijf de huidige situatie of/welke wijziging recentelijk is aangebracht => n.v.t
► Laat Spoiler zien
BBgebruiker1
Site Admin
Berichten: 1756
Lid geworden op: 26 jun 2014, 15:55
Locatie: Amersfoort
Zodiac:
Contacteer:

Re: Hoe kan ik vrijwillig onbenutte rekenkracht van de computer alsnog benutten?

Ongelezen bericht door BBgebruiker1 »

Als je bedoelt op het internet delen, dan kan je rekenkracht 'doneren' aan een site zoals 'Foldingathome.org'.
Maar dit raad ik je alleen aan thuis te doen op je eigen pc, maar niet zonder toestemming op de pc van je werk.
Vooral dat laatste kan reden voor ontslag zijn!
Wanneer je rekenkracht (CPU/GPU) wilt delen kan je hiervoor een cliënt downloaden en installeren, waarna je een gebruikersnaam kunt aanmaken met wachtwoord voor de veiligheid.
Deze cliënt is beschikbaar voor verschillende besturing systemen, klik 'hier' als je er meer over wilt weten, maar de site is Engelstalig.
Vervolgens kun je na de installatie kiezen waar je jouw gedoneerde rekenkracht voor wilt inzetten en bij welk team je wilt aansluiten.
Ook kan je een eigen teamnummer aanmaken en instellen, waar je dan mensen kunt toevoegen die net als jij ook hun rekenkracht willen inzetten.
De cliënt haalt een datapakket binnen waarna de pc een rekenopdracht afwerkt en de resultaten van de opvouwing terugstuurt.
Op deze wijze worden een aantal ziekten bestudeerd die gerelateerd zijn aan dit misvouwen van eiwitten, bijvoorbeeld kanker en diverse hieraan verwante ziektebeelden, Alzheimer, BSE (gekkekoeienziekte), CJD (Creuzfeld Jacob), ALS, Huntington en Parkinson.
Daarmee kan je dan weer punten verdienen.

Mocht je toch iets anders bedoelen, laat het dan even weten :)
Aanname is vaak de oorzaak van ellende.
BBgebruiker1
Site Admin
Berichten: 1756
Lid geworden op: 26 jun 2014, 15:55
Locatie: Amersfoort
Zodiac:
Contacteer:

Re: Wat kan ik doen met rekenkracht als mijn pc alleen is ingelogd maar verder niets doet?

Ongelezen bericht door BBgebruiker1 »

Downloads van de cliënt voor de verschillende besturing systemen kan je 'hier' vinden.
Aanname is vaak de oorzaak van ellende.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten