Zijn er gratis partitie managers, welke zijn gebruikervriendelijk?

Hier komen alle computer gerelateerde vragen die niet in een andere categorie passen.
Forumregels
In dit forum mag jij jezelf voorstellen, of als je in de andere fora geen antwoord kunt vinden op jouw vraag, die vraag in dit forum stellen.
mario64
Berichten: 536
Lid geworden op: 07 mei 2018, 15:10

Zijn er gratis partitie managers, welke zijn gebruikervriendelijk?

Ongelezen bericht door mario64 »

Om je vraag zo volledig mogelijk te kunnen beantwoorden vragen wij je het formulier gedetailleerd en met relevante gegevens in te vullen, zie onderstaand voorbeeld. Het onderwerp mag maximaal 114 tekens bevatten.

Typ per regel alleen achter de voorgedrukte tekst.
  1. Typ waar je vraag over gaat => Ik wil de partitie op mijn schijf aanpassen.
  2. Vermeld relevante gegevens, bijvoorbeeld besturing systeem zoals Windows editie of Linux distro, updates, e.d => Windows 10
  3. Indien van toepassing, naam/versie, e.s => n.v.t
  4. Indien van toepassing, automatische of handmatige installatie => n.v.t
  5. Indien van toepassing, een korte beschrijving wanneer het probleem zich voordoet => n.v.t
Indien van toepassing, omschrijf de huidige situatie of/welke wijziging recentelijk is aangebracht => n.v.t
► Laat Spoiler zien
BBgebruiker1
Site Admin
Berichten: 1759
Lid geworden op: 26 jun 2014, 15:55
Locatie: Amersfoort
Zodiac:
Contacteer:

Re: Zijn er gratis partitie managers, welke zijn gebruikervriendelijk?

Ongelezen bericht door BBgebruiker1 »

Ik heb goede ervaringen met Partition Magic van Symantec, maar dat programma wordt sinds Windows Vista niet meer ondersteund.
In Windows 10 heb ik enige ervaring met Niubi Partition Editor met goede resultaten.
De downloadlocatie vindt je 'hier'.
Aanname is vaak de oorzaak van ellende.
BBgebruiker1
Site Admin
Berichten: 1759
Lid geworden op: 26 jun 2014, 15:55
Locatie: Amersfoort
Zodiac:
Contacteer:

Re: Zijn er gratis partitie managers, welke zijn gebruikervriendelijk?

Ongelezen bericht door BBgebruiker1 »

Wanneer je met Niubi Partition Editor de C:\ partitie verkleint en de wijzigingen toepast, bestaat de mogelijkheid dat het systeem crasht tijdens herstart.
Maar dat is verder niet erg, zolang je daarna in veilige modus (met netwerkverbinding) het commando 'sfc /scannow' uitvoert in de opdracht prompt (uitgevoerd als admin) om er zeker van te zijn dat er geen problemen zijn ontstaan in de systeem bestanden.
Aanname is vaak de oorzaak van ellende.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast