Waarom kan ik wel draadloos, maar niet bedraad internetten?

Forumregels
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
'Topic titel' mag (inclusief spaties) maximaal 114 tekens lang zijn.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Vul het vragenformulier in volgens onderstaand voorbeeld.

Waar je vraag over gaat.
Onderwerp.
Antwoord:
Hier komt waar je vraag over gaat.
Probleembeschrijving.
Antwoord:
Beschrijf het probleem beknopt, vermeld daarbij ook foutmeldingen en/of stopcodes.

Indien van toepassing.
Vul de onderdelen in op de manier zoals getoond in het voorbeeld.
Typ 'n.v.t' waar een onderdeel niet van toepassing is.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
mario64
Berichten: 536
Lid geworden op: 07 mei 2018, 15:10

Waarom kan ik wel draadloos, maar niet bedraad internetten?

Ongelezen bericht door mario64 »

Om je vraag zo volledig mogelijk te kunnen beantwoorden vragen wij je het formulier gedetailleerd en met relevante gegevens in te vullen, zie onderstaand voorbeeld. Het onderwerp mag maximaal 114 tekens bevatten.

Typ per regel alleen achter de voorgedrukte tekst.
  1. Typ waar je vraag over gaat => Draadloos werken gaat prima, maar bij bedraad werken valt de verbinding steeds weg.
  2. Vermeld relevante gegevens, bijvoorbeeld merk/type, besturing systeem als Windows editie of Linux distro, updates, e.d => Windows
  3. Indien van toepassing, relevante gegevens infrastructuur => Modem/router met Gigabit switch
  4. Indien van toepassing, specifieke details => Achter de modem/router zitten 4 geswitchte poorten, 1 NAS, 2 gigabit switch
  5. Indien van toepassing, een korte beschrijving wanneer het probleem zich voordoet => Draadloos kan ik internetten, maar bedraad valt de verbinding erg vaak weg, zie het icoon steeds veranderen van verbinding naar verbroken verbinding.
Indien van toepassing, omschrijf de huidige situatie of/welke wijziging recentelijk is aangebracht => n.v.t
► Laat Spoiler zien
BBgebruiker1
Site Admin
Berichten: 1756
Lid geworden op: 26 jun 2014, 15:55
Locatie: Amersfoort
Zodiac:
Contacteer:

Re: Waarom kan ik wel draadloos, maar niet bedraad internetten?

Ongelezen bericht door BBgebruiker1 »

Heb je de bedrading al gecontroleerd, of de connectors correct zijn aangesloten?
Branden er lampjes?
Heb je in het netwerk meer computers aangesloten, hebben deze ook dat verbindingsprobleem?
Aanname is vaak de oorzaak van ellende.
mario64
Berichten: 536
Lid geworden op: 07 mei 2018, 15:10

Re: Waarom kan ik wel draadloos, maar niet bedraad internetten?

Ongelezen bericht door mario64 »

Ja, toen ik een laptop op een andere plek en met een andere kabel aansloot had ik hetzelfde probleem.
BBgebruiker1
Site Admin
Berichten: 1756
Lid geworden op: 26 jun 2014, 15:55
Locatie: Amersfoort
Zodiac:
Contacteer:

Re: Waarom kan ik wel draadloos, maar niet bedraad internetten?

Ongelezen bericht door BBgebruiker1 »

En als je de computer rechtstreeks met een kabel op de modem/router aansluit, heb je dan ook verbindingsproblemen?
Aanname is vaak de oorzaak van ellende.
mario64
Berichten: 536
Lid geworden op: 07 mei 2018, 15:10

Re: Waarom kan ik wel draadloos, maar niet bedraad internetten?

Ongelezen bericht door mario64 »

Ik heb de kabel die van de de switch op de laptop is aangesloten, rechtstreeks aangesloten op de modem/router.
Dan heb ik geen verbindingsproblemen.
BBgebruiker1
Site Admin
Berichten: 1756
Lid geworden op: 26 jun 2014, 15:55
Locatie: Amersfoort
Zodiac:
Contacteer:

Re: Waarom kan ik wel draadloos, maar niet bedraad internetten?

Ongelezen bericht door BBgebruiker1 »

In dat geval kan je uitsluiten dat het aan de kabel ligt, omdat je met dezelfde kabel rechtstreeks aangesloten op de modem/router, dat verbindingsprobleem niet hebt.
Mijn gok is dat dan de switch defect is.
Aanname is vaak de oorzaak van ellende.
mario64
Berichten: 536
Lid geworden op: 07 mei 2018, 15:10

Re: Waarom kan ik wel draadloos, maar niet bedraad internetten?

Ongelezen bericht door mario64 »

Klopt, na testen bleek inderdaad dat de switch defect is.
Toen ik inlogde in de modem-router ontdekte ik dat er allerlei vreemde meldingen verschenen die ik eerder niet kreeg.
Deze meldingen verdwenen als ik rechtstreeks inlogde van de computer op de modem-router.
Dezelfde soort problemen heb ik ervaren bij het internet surfen, daar verschenen ook verschillende problemen zoals 'time-out' en niet verbinden naar bepaalde websites.
Na het vervangen van de switch zijn alle problemen verdwenen.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten