Hoe zet ik Windows terug naar fabrieksinstellingen en blijft niets van mij achter?

Forumregels
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
'Topic titel' mag (inclusief spaties) maximaal 114 tekens lang zijn.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Vul het vragenformulier in volgens onderstaand voorbeeld.

Waar je vraag over gaat.
Onderwerp.
Antwoord:
Hier komt waar je vraag over gaat.
Probleembeschrijving.
Antwoord:
Beschrijf het probleem beknopt, vermeld daarbij ook foutmeldingen en/of stopcodes.

Indien van toepassing.
Vul de onderdelen in op de manier zoals getoond in het voorbeeld.
Typ 'n.v.t' waar een onderdeel niet van toepassing is.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
hutsefluts
Berichten: 784
Lid geworden op: 29 mar 2016, 20:26

Hoe zet ik Windows terug naar fabrieksinstellingen en blijft niets van mij achter?

Ongelezen bericht door hutsefluts »

Om je vraag zo volledig mogelijk te kunnen beantwoorden vragen wij je het formulier gedetailleerd en met relevante gegevens in te vullen, zie onderstaand voorbeeld. Het onderwerp mag maximaal 114 tekens bevatten.

Typ per regel alleen achter de voorgedrukte tekst.
  • Typ waar je vraag over gaat => Ik wil mijn pc verkopen, met fabrieksinstellingen en er mag niets van mij op Windows achterblijven.
  • Relevante gegevens, Home/Pro/Business versie, updates, e.d => Home
  • Indien van toepassing, een korte beschrijving wanneer het probleem zich voordoet => n.v.t
Indien van toepassing, omschrijf de huidige situatie of/welke wijziging recentelijk is aangebracht => n.v.t
► Laat Spoiler zien
BBgebruiker1
Site Admin
Berichten: 1759
Lid geworden op: 26 jun 2014, 15:55
Locatie: Amersfoort
Zodiac:
Contacteer:

Re: Hoe zet ik Windows terug naar fabrieksinstellingen en blijft niets van mij achter?

Ongelezen bericht door BBgebruiker1 »

Volg onderstaande stappen om je systeem opnieuw met fabrieksinstellingen in te stellen zonder dat er iets van jou achterblijft.

Stap 1:
Maar een kopie backup van je systeem en/of zorg dat alle bestanden die je nodig hebt op een aparte locatie staan zodat je deze locatie kunt kopieren naar externe opslag.

Stap 2:
Als je in Windows 10 met F8 in de veilige modus wilt komen, zul je eerst een regel moeten toevoegen via de opdracht prompt opgestart als admin.
Zonder admin rechten mag je deze opdracht waarschijnlijk niet uitvoeren.
Kopieer/typ vervolgens 'bcdedit /set {default} bootmenupolicy legacy' (zonder de aanhalingstekens) in de opdracht prompt.
Correct uitgevoerd krijg je de melding te zien dat de opdracht succesvol is uitgevoerd.

Stap 3:
Start de pc op in veilige modus, waarin je kunt kiezen om je computer te herstellen, dan (geavanceerd) de optie 'problemen oplossen' en 'deze pc opnieuw instellen' om de computer naar fabrieksinstellingen te herstellen waarbij alles gewist zal worden.
Aanname is vaak de oorzaak van ellende.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten