Waarom lukt update niet van phpbb3 3.3.0 naar 3.3.1?

Forumregels
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
'Topic titel' mag (inclusief spaties) maximaal 114 tekens lang zijn.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Vul het vragenformulier in volgens onderstaand voorbeeld.

Waar je vraag over gaat.
Onderwerp.
Antwoord:
Hier komt waar je vraag over gaat.
Probleembeschrijving.
Antwoord:
Beschrijf het probleem beknopt, vermeld daarbij ook foutmeldingen en/of stopcodes.

Indien van toepassing.
Vul de onderdelen in op de manier zoals getoond in het voorbeeld.
Typ 'n.v.t' waar een onderdeel niet van toepassing is.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
mario64
Berichten: 536
Lid geworden op: 07 mei 2018, 15:10

Waarom lukt update niet van phpbb3 3.3.0 naar 3.3.1?

Ongelezen bericht door mario64 »

Gebruik alleen de volgorde uit de voorbeeld lijst in de spoiler, een vraag/antwoord per regel.
► Laat Spoiler zien
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Hieronder waar je vraag over gaat met relevante details
  1. Na de installatie van het phpbb3 pakket (v3.3.0) wil ik updates uitvoeren, maar dat lukt niet wegens 'session.php'.
  2. DSM
  3. n.v.t
  4. Als ik de update uitvoer, verschijnen er onderdelen die verwijderd moeten worden, maar ook een waarschuwing 'session.php'. Na het samenvoegen zijn de te verwijderen onderdelen weg, maar de waarschuwing met 'session.php' blijft. Daarom kan ik ook niet verder met de laatste stap om de database bij te werken.
  5. Synology gaat niet verder met phpbb, ze zijn gestopt bij versie 3.3.0 en de nieuwste versie is 3.3.3
mario64
Berichten: 536
Lid geworden op: 07 mei 2018, 15:10

Re: Waarom lukt update niet van phpbb3 3.3.0 naar 3.3.1?

Ongelezen bericht door mario64 »

Tijdens de eerste update poging heb ik zelf een fout gemaakt, omdat ik niet goed had gelezen wat vooraf aan de update moest gebeuren.
Want eerst moest ik bestanden verwijderen, daarna de update poging opnieuw uitvoeren.
Maar de update kan je ook automatisch laten verlopen, waarbij de update automatisch wordt weggeschreven.
Die stap van verwijderen had ik eerder niet gedaan, maar in plaats ervan heb ik alleen de download van 'session.php' gedaan, uitgepakt en opnieuw geupload.

Nadat ik hier de vraag heb gesteld, probeerde ik een andere benadering, aangezien het om een schone installatie gaat.
Eerst heb ik het programma verwijderd (deinstallatie in Synology), inclusief database.
Dan heb ik in phpmyadmin MariaDB10 eerst het verwijderen van de database gecontroleerd en dan opnieuw een database met server locatie en hoofdgebruiker (met aangepaste rechten) aangemaakt, voorzien van een wachtwoord.
Bij de handmatige installatie (phpbb3.3.0.spk pakket van Synology site) heb ik de nieuw aangemaakte database gekoppeld aan het pakket gekoppeld, hiervoor was de beheerder van MariaDB10 nodig en de naam hoofdgebruiker van de nieuwe database.
Toen heb ik de installatie van phpbb uitgevoerd, waarbij de database met hoofdgebruiker en wachtwoord moest worden ingevoerd.
Voor de installatie van het programma heb ik de beheerdersnaam met wachtwoord voor het forum ingevoerd, waarna het programma werd geïnstalleerd.
Na de installatie heb ik eerst de .install map verwijderd.
Via FileZilla heb ik toen de vendor en install pakketten (van de update 3.3.0 naar 3.3.1) naar de rootmap van phpbb3 geladen, reden om update voor update te installeren (en niet alles tegelijk) is omdat ik niet weet of alle updates werken met dezelfde php versie die er nu in 'web station' staat.

Toen de update opnieuw vanuit de browser uitvoeren, hiervoor moest eerst een aantal bestanden worden verwijderd, daarna update opnieuw uitvoeren.
Na het verwijderen van de gevraagde bestanden heb ik de update opnieuw laten uitvoeren en wegschrijven, nu ging dat zonder problemen.
Intussen heb ik de andere updates tot de meest recente versie uitgevoerd, dat ging allemaal zonder problemen.
Probleem opgelost.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten