Staat mijn E-mail adres op de blacklist, hoe kan ik het controleren??

Forumregels
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
'Topic titel' mag (inclusief spaties) maximaal 114 tekens lang zijn.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Vul het vragenformulier in volgens onderstaand voorbeeld.

Waar je vraag over gaat.
Onderwerp.
Antwoord:
Hier komt waar je vraag over gaat.
Probleembeschrijving.
Antwoord:
Beschrijf het probleem beknopt, vermeld daarbij ook foutmeldingen en/of stopcodes.

Indien van toepassing.
Vul de onderdelen in op de manier zoals getoond in het voorbeeld.
Typ 'n.v.t' waar een onderdeel niet van toepassing is.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
hutsefluts
Berichten: 784
Lid geworden op: 29 mar 2016, 20:26

Staat mijn E-mail adres op de blacklist, hoe kan ik het controleren??

Ongelezen bericht door hutsefluts »

Ik kan alleen nog maar email ontvangen, maar niet meer versturen.
Mijn mailbox is niet vol, dus daar kan het niet aan liggen.
Nu hoorde iemand iets roepen over blacklist, maar ik heb geen idee waar men het over heeft.
In mijn mailbox kan ik geen bericht vinden waarin staat dat mijn email adres op een blacklist staat.
Wie kan me helpen?
BBgebruiker1
Site Admin
Berichten: 1759
Lid geworden op: 26 jun 2014, 15:55
Locatie: Amersfoort
Zodiac:
Contacteer:

Re: Staat mijn E-mail adres op de blacklist, hoe kan ik het controleren??

Ongelezen bericht door BBgebruiker1 »

Email niet afgeleverd terugkrijgen heeft een oorzaak.
Gewoonlijk zijn daar ruwweg drie oorzaken voor te vinden.
1: Meest voorkomende oorzaak is een verkeerd gespeld email adres.
De naam van het domein kan verkeerd zijn gespeld (@domein.com), of de gespelde naam van de persoon bestaat niet bij de ontvangende mailserver.
2: Een andere veel voorkomende oorzaak is dat je mail server op de zogenaamde blacklist staat.
Men gaat er dan van uit dat het ip adres waar de mail van verzonden wordt, mogelijk wordt misbruikt voor spamming.
3: Tijdelijke greylisting.
Greylisting is een filter methode van de ontvangende mailserver, waarbij een ontvangen bericht de eerste keer wordt geblocked waarna de versturende mailserver opnieuw een poging doet om het verstuurde bericht af te leveren.
Een mailserver die misbruikt wordt voor spam, zal vaak geen poging doen om een terug ontvangen bericht opnieuw af te leveren.

Wat is een e-mail blacklist?
Een e-mail blacklist is eigenlijk niet veel meer dan een database op het internet die gevuld is met IP-adressen van computers en servers op het internet waarvan bekend is dat deze worden gebruikt om spam te versturen, virussen te hosten of andere onwenselijke praktijken te faciliteren. De e-mail blacklists worden bijgehouden door externe partijen die zich over het algemeen inzetten voor een spamvrij internet. Voorbeelden van deze externe partijen zijn Barracuda, SEM, Spam Cannibal en Spamhaus.

Hoe werkt een e-mail blacklist?
Aan ieder e-mailbericht wordt het IP-adres van de verzender toegevoegd. Als het e-mailbericht wordt ontvangen door een mailserver die met blacklists de IP adressen controleert, kan het zijn dat het IP adres wordt geblokkeerd. Op dat moment zal het e-mailbericht niet aankomen.

Staat mijn IP-adres op een e-mail blacklist?
Via de meest gebruikte blacklist check van MX-Toolbox kun je binnen een paar seconden te weten komen of het IP-adres van je internetverbinding op een blacklist staat.
Klik "hier" om meteen naar de MX-Toolbox website te gaan.

Klik "hier" om naar de site van multirbl.valli.org te gaan voor IP adressen controle op blacklists.
Klik "hier" om te ontdekken wat de oorzaak is van het niet afgeleverd terug ontvangen van je verzonden mail.
Of
Klik "hier" om de oorzaak te achterhalen van het niet afgeleverd retour ontvangen van je verzonden mail.
Aanname is vaak de oorzaak van ellende.
Plaats reactie

Terug naar “Spam”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten