De 'gast' account in phpBB3 kan nog steeds anoniem posten in Firefox

Hier komen alle computer gerelateerde vragen die niet in een andere categorie passen.
Forumregels
In dit forum mag jij jezelf voorstellen, of als je in de andere fora geen antwoord kunt vinden op jouw vraag, die vraag in dit forum stellen.
mario64
Berichten: 536
Lid geworden op: 07 mei 2018, 15:10

De 'gast' account in phpBB3 kan nog steeds anoniem posten in Firefox

Ongelezen bericht door mario64 »

Gebruik alleen de volgorde uit de voorbeeld lijst in de spoiler, een vraag/antwoord per regel.
► Laat Spoiler zien
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
  1. Waar je vraag over gaat.
    Antwoord:
    De permissie voor 'gast' account en 'gasten' groep is juist ingesteld en gecontroleerd, toch kan ik met een niet geregistreerde account posten, zolang ik captcha correct invul.
  2. Merk en versie.
    Antwoord:
    phpBB3 3.3.3
  3. Indien van toepassing beschrijving wanneer problemen zich voordoen.
    Antwoord:
    Met Firefox kan ik nog steeds posten, ondanks het legen van cache in phpBB3 maar ook Firefox.
  4. Indien van toepassing, omschrijf de huidige situatie of/welke wijziging recentelijk is aangebracht.
    Antwoord:
    Ik heb een nieuw forum aangemaakt en daar de benodigde permissies bepaald.
Hieronder ruimte voor extra toelichting:
Bij het gebruik van een andere browser kan ik niet posten zonder vooraf in te loggen, dus dat is zeker vreemd.
mario64
Berichten: 536
Lid geworden op: 07 mei 2018, 15:10

Re: De 'gast' account in phpBB3 kan nog steeds anoniem posten in Firefox

Ongelezen bericht door mario64 »

Ik ben toen als volgt te werk gegaan:
Allereerst heb ik in 'beheer', tab 'permissies' alle rechten op alle fora voor alle groepen verwijderd.
Daarna ben ik in mijn forum begonnen met een (hoofd)categorie.
In die categorie heb ik een aantal fora geplaatst, die ik laat verwijzen naar de hoofd categorie en waar ook de rechten van gekopieerd worden.

Ik heb daarna nog verschillende categorieën gemaakt, zoals bijvoorbeeld hard/software met daarin alle bijbehorende fora.
Alle fora heb ik naar de bijbehorende categorie laten verwijzen, waar ook de rechten van gekopieerd worden.
Tot slot heb ik onder de tab 'permissies' de permissies voor de gebruikersgroepen ingesteld voor beheer, bots, moderator, gasten, pas geregistreerd en geregistreerd.
Respectievelijk met bijhorende voorgedefinieerde rechten.

Onder de tab 'permissies' heb ik in linker kolom onder 'permissiemaskers' geklikt op 'forum gebaseerde permissies'.
In de rechter kolom heb ik voor het selecteren van een forum, op de onderste optie geklikt en het venster dat opende de gebruiker 'gast' toegevoegd linksboven onder het kopje 'gebruikers' beheer.
Daarna klikte ik in 'permissies' onder het kopje in de linker kolom op 'forum gebaseerde permissies.
In het venster dat opent heb ik het vinkje geplaatst in de checkbox 'select gastgebruiker', daarna op de 'verstuur' button geklikt.
In het venster dat opent heb ik in de onderste optie geklikt op 'verstuur', waarna het venster opent waarin de rollen voor de 'gast' in de verschillende fora zijn bepaald.
In elk forum heb ik de rol voor de 'gast' ingesteld op 'alleen lezen toegang' en de wijzigingen opgeslagen.

Daarna heb ik uitgelogd en geprobeerd om een reactie te posten op een willekeurig onderwerp.
Meteen kreeg ik het inlog venster te zien, waarin ik verschillende niet geregistreerde namen heb geprobeerd met en zonder wachtwoord.
Maar het inloggen met een niet geregistreerde naam lukte niet, een reactie posten lukte ook niet.

Onder tab 'permissies' kan je in linker kolom onder kopje 'globale permissies' in 'gebruikerspermissies' voor de gast gebruiker niet 'alleen lezen' instellen.
Voor de groep 'gasten' geldt dat ook.

In de linker kolom onder het kopje 'forum gebaseerde permissies' kan ik in 'forumpermissies' voor de gast wel 'alleen lezen toegang' instellen.
Dat lukt ook voor de groep 'gasten'.

Toch kan ik nog steeds posten met een 'niet geregistreerd gebruikers account' als de 'captcha' goed werd ingevuld.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast