Waarom is kopieren en plakken veiliger dan typen?

Forumregels
Gebruik sleutelwoorden in "zoeken" om onderwerpen/topics met dat sleutelwoord te vinden.
Indien bepaalde sleutelwoorden vaak voor komen, plaats dan een '*' (asterisk) voor en/of achter deze sleutelwoorden.
Anders zal de melding verschijnen dat het sleutelwoord te vaak voor komt.
clara
Berichten: 138
Lid geworden op: 26 jun 2014, 18:28
Zodiac:

Waarom is kopieren en plakken veiliger dan typen?

Ongelezen bericht door clara »

Sinds een week bekijk ik mijn email in een internet café, omdat mijn computer defect is.
Hoe kan ik mijn gegevens beschermen?
BBgebruiker1
Site Admin
Berichten: 1759
Lid geworden op: 26 jun 2014, 15:55
Locatie: Amersfoort
Zodiac:
Contacteer:

Re: Waarom is kopieren en plakken veiliger dan typen?

Ongelezen bericht door BBgebruiker1 »

Het netwerk in een internetcafé is standaard onveilig, omdat iedereen daar in hetzelfde netwerk zit.
Dat geldt voor bedrade netwerken, maar zeker ook voor draadloze netwerken, beter bekend als WiFi.
Alles wat je doet op het internet via een open draadloos netwerk wordt onbeveiligd door de lucht gestuurd.
Voor een kwaadwillende is het vrij eenvoudig om netwerk verkeer (zoals login gegevens) te onderscheppen, bijvoorbeeld door een "man in the middle" aanval.
Gebruik waar mogelijk beveiligde verbindingen, zoals https of VPN tunnels.
Ook worden er keyloggers ingezet, waarmee men eenvoudig kan volgen wat je op de computer intypt.
Je kan het een keylogger moeilijk maken door het gebruik van bijvoorbeeld het "on screen keyboard" in Windows.
Voor Windows systemen kan je het on-screen keyboard eenvoudig oproepen door naar ‘Start’ – ‘programma's en bestanden zoeken’ te gaan en daar osk.exe in te typen.
Zorg dat je login gegevens niet op papier hebt, want in de tijd dat je op papier kijkt en vervolgens intypt kan er iemand over je schouder meekijken en je gegevens opschrijven of onthouden.
Maar bewaar gegevens altijd op een USB stick zodat je bijvoorbeeld login gegevens kunt kopiëren en plakken als je deze nodig hebt.
Kopiëren en plakken duurt slechts enkele seconden.

Klik "hier" voor het originele artikel.
Aanname is vaak de oorzaak van ellende.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten