Hoe voeg ik de Canon Pixma MG3650 toe aan het draadloos netwerk?

Forumregels
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
'Topic titel' mag (inclusief spaties) maximaal 114 tekens lang zijn.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Vul het vragenformulier in volgens onderstaand voorbeeld.

Waar je vraag over gaat.
Onderwerp.
Antwoord:
Hier komt waar je vraag over gaat.
Probleembeschrijving.
Antwoord:
Beschrijf het probleem beknopt, vermeld daarbij ook foutmeldingen en/of stopcodes.

Indien van toepassing.
Vul de onderdelen in op de manier zoals getoond in het voorbeeld.
Typ 'n.v.t' waar een onderdeel niet van toepassing is.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
mario64
Berichten: 536
Lid geworden op: 07 mei 2018, 15:10

Hoe voeg ik de Canon Pixma MG3650 toe aan het draadloos netwerk?

Ongelezen bericht door mario64 »

Gebruik alleen de volgorde uit de voorbeeld lijst in de spoiler, een vraag/antwoord per regel.
► Laat Spoiler zien
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
  1. Waar je vraag over gaat.
    Antwoord:
    De printer wil ik vanuit het (draadloos) netwerk kunnen bedienen.
  2. Indien van toepassing versie.
    Antwoord:
    n.v.t
  3. Indien van toepassing besturing systeem (Linux/Mac/Windows).
    Antwoord:
    Windows 10
  4. Indien van toepassing beschrijving wanneer problemen zich voordoen.
    Antwoord:
    Ik wil de printer vanuit het draadloos netwerk kunnen bedienen.
  5. Indien van toepassing, omschrijf de huidige situatie of/welke wijziging recentelijk is aangebracht.
    Antwoord:
    n.v.t
Hieronder ruimte voor extra toelichting:
BBgebruiker1
Site Admin
Berichten: 1756
Lid geworden op: 26 jun 2014, 15:55
Locatie: Amersfoort
Zodiac:
Contacteer:

Re: Hoe voeg ik de Canon Pixma MG3650 toe aan het draadloos netwerk?

Ongelezen bericht door BBgebruiker1 »

De makkelijkste manier is toevoegen met WPS activeren en gebruiken als je router dat ondersteunt:
Stap 1:
Houd op de printer de WiFi knop ingedrukt totdat het 'stroom' lampje gaat knipperen en laat de knop dan los.
Stap 2:
Druk vervolgens eerst op de 'black' knop en daarna nog eens op de 'WiFi' knop.
:arrow: Controleer of het blauwe 'WiFi' lampje knippert.
Stap 3:
Schakel vervolgens WPS in op je router door op een fysieke 'WPS' knop te drukken.
Of
Vooraf inloggen op je router en daar 'WPS snelverbinding' te activeren.
1:
Activeer eerst de 'WPS-functie' met 'WPS actief'.
2:
Kies in 'methode' de methode voor starten WPS-snelverbinding (vanuit de printer of vanuit de router).
1:
Start de 'WPS-snelverbinding' door in de printer/router op de button 'WPS starten' te klikken.
2:
Activeer of start de 'WPS-functie' ook op het andere apparaat.

:!: Het activeren moet wel binnen 2 minuten worden gestart!

Gebruik hiervoor de standaard instelling, maar activeren kan ook middels een pincode vanuit de router of het andere apparaat.
Aanname is vaak de oorzaak van ellende.
BBgebruiker1
Site Admin
Berichten: 1756
Lid geworden op: 26 jun 2014, 15:55
Locatie: Amersfoort
Zodiac:
Contacteer:

Re: Hoe voeg ik de Canon Pixma MG3650 toe aan het draadloos netwerk?

Ongelezen bericht door BBgebruiker1 »

Er is ook een standaard verbindingsmethode voor Windows-gebruikers.

Als je wireless toegangspunt geen ondersteuning biedt voor de WPS-functie, volg je de onderstaande instructies om de printer met het draadloos netwerk te verbinden.
Als je de meegeleverde CD('s) niet hebt, kan je de software 'hier' downloaden.

Stap 1:
Klik op 'Start Setup/Installatie starten' om het programma te starten en een nieuw venster opent.
Stap 2:
De software controleert of er updates voor het stuurprogramma en de software zijn en downloadt deze zo nodig.
Dit kan een paar minuten duren.
Stap 3:
Selecteer je regio en land in en klik op 'Next/Volgende'.
Stap 4:
Klik op 'Yes/Ja' als je akkoord gaat met de licentieovereenkomst.
Stap 5:
Als je wilt deelnemen aan het uitgebreide enquêteprogramma, klik op 'Agree/Accepteren', anders op 'Do not agree/Weigeren'.
Stap 6:
Klik op 'Next/Volgende' zodat alle wizardprocessen worden geïnstalleerd.
Stap 7:
Selecteer 'Wireless LAN Connection/Wireless LAN-verbinding' en klik op 'Next/Volgende'.
Stap 8:
Selecteer Connect via wireless router (recommended)/Verbinding maken via wireless router (aanbevolen) en klik op 'Next/Volgende'.
Stap 9:
Zorg ervoor dat de printer is ingeschakeld in en klik op 'Next/Volgende'.
Stap 10:
De software zoekt naar printers die al in je netwerk zijn geïnstalleerd.
De detectie kan wat langer duren, wacht terwijl de software naar een printer zoekt.
Stap 11:
Als je printer al is verbonden met het netwerk, selecteer deze dan in de lijst in het venster Printers on the Network List (Lijst met printers in het netwerk) en klik op 'Next/Volgende' om de software te installeren.
Ga vervolgens naar 'stap 17'.
Als dit de eerste keer is dat je de printer installeert, wordt deze niet weergegeven in de lijst.
Ga dan verder met 'stap 12'.
Stap 12:
Zorg ervoor dat 'Setting printer could not be found on the list/Printer installeren is niet gevonden in de lijst' is geselecteerd en klik op 'Next/Volgende'.
Stap 13:
Er verschijnt kort een venster.
Stap 14:
De installatiehandleiding wordt geopend en begeleidt je bij het verbindingen van de printer met je netwerk via het eenvoudige proces voor verbinding via kabelloze installatie.
Volg de instructies op het scherm zorgvuldig om je printer voor te bereiden op verbinding.
Klik alleen op Next (Volgende) wanneer je printer overeenkomt met het voorbeeld in het onderstaande schema.
Stap 15:
Wacht totdat de printer wordt gedetecteerd.
Gedurende deze tijd wordt de netwerkverbinding op je computer tijdelijk uitgeschakeld.
Stap 16:
Klik op 'Next/Volgende' zodra de installatie is voltooid.
Stap 17:
De MP-stuurprogramma’s en netwerktools worden gedownload en geïnstalleerd.
Wacht totdat de software is geïnstalleerd.
Stap 18:
Wacht totdat de installatie is voltooid.
Stap 19:
Als je de printer voor het eerst installeert, wordt de uitlijnprocedure voor de printkoppen aanbevolen als de installatie is voltooid.
Klik op 'Next/Volgende'.
Raadpleeg de gebruikershandleiding voor meer informatie.
Stap 20:
Klik op 'Execution/Uitvoeren' als je een testafdruk wilt maken om de installatie te bevestigen.
Klik anders op 'Next/Volgende'.
Stap 21:
De installatie is nu voltooid. Klik op 'Next/Volgende' om de software te installeren.
Stap 22:
Selecteer in de lijst de software die je wilt installeren, en klik op 'Next/Volgende'.
Als je nu nog niet zeker weet welke software je wilt installeren, kan je software later altijd nog verwijderen.
Stap 23:
Registreer je printer door op 'Next/Volgende' te klikken (dit venster wordt geopend in een webbrowser).
Je kunt ook op 'Skip/Overslaan' klikken.
Stap 24:
Klik op 'Exit/Afsluiten' om de installatie te voltooien.
Aanname is vaak de oorzaak van ellende.
mario64
Berichten: 536
Lid geworden op: 07 mei 2018, 15:10

Re: Hoe voeg ik de Canon Pixma MG3650 toe aan het draadloos netwerk?

Ongelezen bericht door mario64 »

Nadat ik de printer had toegevoegd, keek ik in de router om te zien welke naam dat apparaat had gekregen.
Toen ik er op klikte opende er een nieuwe browser pagina en daar zag ik de 'externe User Interface' met login console van de printer.
Maar ik kan niet inloggen omdat ik het wachtwoord (nog) niet heb.
Hoe kom ik aan het wachtwoord voor de printer?
hutsefluts
Berichten: 780
Lid geworden op: 29 mar 2016, 20:26

Re: Hoe voeg ik de Canon Pixma MG3650 toe aan het draadloos netwerk?

Ongelezen bericht door hutsefluts »

Afhankelijk van het model wordt als wachtwoord de naam 'canon' of het printer serienummer gebruikt.
Klik 'hier' om naar de Canon pagina te gaan waar je kunt zien of jouw model de naam of het serienummer als wachtwoord nodig heeft.
mario64
Berichten: 536
Lid geworden op: 07 mei 2018, 15:10

Re: Hoe voeg ik de Canon Pixma MG3650 toe aan het draadloos netwerk?

Ongelezen bericht door mario64 »

Bedankt, ik heb het wachtwoord al ingevoerd en heb alleen de LAN instelling ingeschakeld omdat deze uitgeschakeld bleek.
Mogelijk komt dat later van pas als ik draadloos wil afdrukken met die printer vanuit mijn tablet (Android).
Plaats reactie

Terug naar “Canon”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten