Kan ik ook in Android print opdrachten naar Canon Pixma MG3650 sturen?

Forumregels
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
'Topic titel' mag (inclusief spaties) maximaal 114 tekens lang zijn.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Vul het vragenformulier in volgens onderstaand voorbeeld.

Waar je vraag over gaat.
Onderwerp.
Antwoord:
Hier komt waar je vraag over gaat.
Probleembeschrijving.
Antwoord:
Beschrijf het probleem beknopt, vermeld daarbij ook foutmeldingen en/of stopcodes.

Indien van toepassing.
Vul de onderdelen in op de manier zoals getoond in het voorbeeld.
Typ 'n.v.t' waar een onderdeel niet van toepassing is.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
mario64
Berichten: 536
Lid geworden op: 07 mei 2018, 15:10

Kan ik ook in Android print opdrachten naar Canon Pixma MG3650 sturen?

Ongelezen bericht door mario64 »

Gebruik alleen de volgorde uit de voorbeeld lijst in de spoiler, een vraag/antwoord per regel.
► Laat Spoiler zien
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
  1. Waar je vraag over gaat.
    Antwoord:
    Ik wil ook vanuit mijn Samsung tablet met Android een print opdracht kunnen sturen.
  2. Indien van toepassing versie.
    Antwoord:
    Nieuwste
  3. Indien van toepassing besturing systeem (Linux/Mac/Windows).
    Antwoord:
    Android 11
  4. Indien van toepassing beschrijving wanneer problemen zich voordoen.
    Antwoord:
    Print opdracht vanuit Android sturen.
  5. Indien van toepassing, omschrijf de huidige situatie of/welke wijziging recentelijk is aangebracht.
    Antwoord:
    n.v.t
Hieronder ruimte voor extra toelichting:
BBgebruiker1
Site Admin
Berichten: 1756
Lid geworden op: 26 jun 2014, 15:55
Locatie: Amersfoort
Zodiac:
Contacteer:

Re: Kan ik ook in Android print opdrachten naar Canon Pixma MG3650 sturen?

Ongelezen bericht door BBgebruiker1 »

Ja, hiervoor kan je in Android de app instellen die je in 'Google Play' kunt vinden.
Daarna moet je de printer wel nog vanuit de app aan Android koppelen om de printer te kunnen gebruiken.
Hoe dat gaat hangt van je netwerk configuratie af of je een bedrade of draadloze router hebt.
Aanname is vaak de oorzaak van ellende.
mario64
Berichten: 536
Lid geworden op: 07 mei 2018, 15:10

Re: Kan ik ook in Android print opdrachten naar Canon Pixma MG3650 sturen?

Ongelezen bericht door mario64 »

Deze stappen deed ik om de printer via de app op Android te koppelen om vanaf de tablet te kunnen afdrukken.
Eerst zet ik de printer klaar om te koppelen met Android door enkele tellen het WiFi knopje ingedrukt te houden totdat het stroomlampje begint te knipperen.
Daarna druk ik eenmaal op de onderste (blauwe) aan/uit knop en nog een keer op het WiFi knopje.
Het WiFi lampje begint dan te knipperen.
In de app op Android start ik het zoeken naar een printer op en ik druk na enkele tellen al op de button 'als de printer niet gevonden wordt'.
Er verschijnt dan een venster met 'ogenblik geduld', waarna er een nieuw venster opent.
Ik zie 2 verbindingsmogelijkheden, 'automatisch' en de handmatige waarin je het soort verbinding zelf kiest.
Ik kies voor de handmatige selectie, waar gevraagd wordt of je printer een soortgelijke knop heeft zoals in de handleiding getoond wordt.
Mijn printer heeft niet zo'n knop, dus ik kies 'nee'.
Er opent opnieuw een venster waarin ik moet bevestigen de printer voorbereid te hebben.
Hiervoor moet ik een vinkje in de checkbox plaatsen om verder te kunnen.
Opnieuw opent een venster waarin staat dat ik moet wachten totdat de printer in de display verschijnt en die dan kiezen.
Als de printer verschijnt, klik ik op 'ok'.
Maar de printer verschijnt bij mij niet, omdat ik geen draadloze router heb.
Dus ik klik op 'cancel' waarna er een nieuw venster opent waarin ik de verbinding instellingen kan kiezen tussen de printer koppelen via de draadloze router en de printer rechtstreeks koppelen met Android.
Ik kies ervoor om de printer rechtstreeks te koppelen met de tablet (Android), omdat het via de router niet lukt.
Daarna verschijnt er een venstertje met de gevonden printer, dan tik ik op 'ok'.
Er verschijnt een venster met printer gegevens waarin ook het wachtwoord wordt getoond dat ik moet gebruiken.
Naast het wachtwoord staat een button waar ik op tik om het wachtwoord op het klembord te zetten (kopiëren).
Dit kan ik plakken in de 'External User Interface' pagina die opent in een browser om te kunnen inloggen.
Daarna ga ik verder met het instellen van de printer, waarna een melding verschijnt dat de printer is ingesteld.
De printer kan ik alleen zonder internetverbinding gebruiken en ik zie ook dat er een ander IP-adres bij staat.
Ik doe een test door op mijn tablet een afbeelding te kiezen die ik wil laten afdrukken.
Onder de afbeelding staat o.a het icoon van de app waar ik de printer op heb toegevoegd en ik geef de opdracht om af te drukken.
Binnen een halve minuut wordt de opdracht verwerkt en komt het resultaat op papier uit de printer rollen.
Het is nu dus gelukt.
Plaats reactie

Terug naar “Canon”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten