Waarom kan ik na rechtstreekse verbinding naar draadloze printer op Android nu niet meer internetten?

Forumregels
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
'Topic titel' mag (inclusief spaties) maximaal 114 tekens lang zijn.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Vul het vragenformulier in volgens onderstaand voorbeeld.

Waar je vraag over gaat.
Onderwerp.
Antwoord:
Hier komt waar je vraag over gaat.
Probleembeschrijving.
Antwoord:
Beschrijf het probleem beknopt, vermeld daarbij ook foutmeldingen en/of stopcodes.

Indien van toepassing.
Vul de onderdelen in op de manier zoals getoond in het voorbeeld.
Typ 'n.v.t' waar een onderdeel niet van toepassing is.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
mario64
Berichten: 536
Lid geworden op: 07 mei 2018, 15:10

Waarom kan ik na rechtstreekse verbinding naar draadloze printer op Android nu niet meer internetten?

Ongelezen bericht door mario64 »

Gebruik alleen de volgorde uit de voorbeeld lijst in de spoiler, een vraag/antwoord per regel.
► Laat Spoiler zien
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
  1. Waar je vraag over gaat.
    Antwoord:
    Op Android heb ik Canon Pixma MG3650 draadloos kunnen instellen, maar ik kan niet meer op het internet.
  2. Indien van toepassing versie.
    Antwoord:
    n.v.t
  3. Indien van toepassing besturing systeem (Linux/Mac/Windows).
    Antwoord:
    Android 11
  4. Indien van toepassing beschrijving wanneer problemen zich voordoen.
    Antwoord:
    Na het draadloos instellen op Android kan ik wel printen en scannen, maar ik kan niet meer op het internet komen.
  5. Indien van toepassing, omschrijf de huidige situatie of/welke wijziging recentelijk is aangebracht.
    Antwoord:
    Ik had op Android een directe draadloze verbinding ingesteld naar de printer, omdat verbinden met de printer via de router niet lukte.
Hieronder ruimte voor extra toelichting:
BBgebruiker1
Site Admin
Berichten: 1756
Lid geworden op: 26 jun 2014, 15:55
Locatie: Amersfoort
Zodiac:
Contacteer:

Re: Waarom kan ik na rechtstreekse verbinding naar draadloze printer op Android nu niet meer internetten?

Ongelezen bericht door BBgebruiker1 »

Als je draadloos een rechtstreekse verbinding met de printer hebt, omdat je niet kon verbinden met de printer via de router, dan zal je printer een accesspoint moeten zijn waarmee je geen contact kunt maken met het internet.
In de lijst met toegangspunten op Android kan je terugvinden met welk toegangspunt je draadloos verbonden bent.
Door in Android naar het router toegangspunt te schakelen kan je controleren of je zo wel weer kunt internetten.
Is dat het geval, dan zul je alleen met de printer kunnen verbinden door op Android over te schakelen van het toegangspunt op de router naar de printer accesspoint (toegangspunt).

Dus als je de printer wilt gebruiken, moet je eerst omschakelen naar het toegangspunt op de draadloze printer.
Als je wilt internetten, moet je weer terugschakelen naar het toegangspunt van de router.
Aanname is vaak de oorzaak van ellende.
Plaats reactie

Terug naar “Canon”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten