Hoe open ik een .eml bestand dat ik per mail kreeg?

Forumregels
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
'Topic titel' mag (inclusief spaties) maximaal 114 tekens lang zijn.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Vul het vragenformulier in volgens onderstaand voorbeeld.

Waar je vraag over gaat.
Onderwerp.
Antwoord:
Hier komt waar je vraag over gaat.
Probleembeschrijving.
Antwoord:
Beschrijf het probleem beknopt, vermeld daarbij ook foutmeldingen en/of stopcodes.

Indien van toepassing.
Vul de onderdelen in op de manier zoals getoond in het voorbeeld.
Typ 'n.v.t' waar een onderdeel niet van toepassing is.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
hutsefluts
Berichten: 780
Lid geworden op: 29 mar 2016, 20:26

Hoe open ik een .eml bestand dat ik per mail kreeg?

Ongelezen bericht door hutsefluts »

Gebruik alleen de volgorde uit de voorbeeld lijst in de spoiler, een vraag/antwoord per regel.
► Laat Spoiler zien
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
  1. Waar je vraag over gaat.
    Antwoord: Hoe open ik een .eml bestand?
  2. Indien van toepassing naam/merk webmail provider.
    Antwoord: n.v.t
  3. Indien van toepassing omschrijving wanneer problemen zich voordoen.
    Antwoord: Ik weet niet hoe ik het bestand moet bekijken/lezen.
  4. Indien van toepassing, omschrijf de huidige situatie of/welke wijziging recentelijk is aangebracht.
    Antwoord: n.v.t
BBgebruiker1
Site Admin
Berichten: 1756
Lid geworden op: 26 jun 2014, 15:55
Locatie: Amersfoort
Zodiac:
Contacteer:

Re: Hoe open ik een .eml bestand dat ik per mail kreeg?

Ongelezen bericht door BBgebruiker1 »

Er zijn meerdere manieren om de inhoud van een dergelijk bestand te bekijken.
Ik benoem er 2:

Manier 1:
Open het bestand in een e-mailclient.
Een EML-bestand is in feite een e-mailbericht dat als bestand wordt weergegeven.
De gemakkelijkste manier om een dergelijk bestand te openen is door een e-mailclient te gebruiken als Outlook, Outlook Express, Windows Live Mail of Thunderbird.
Bij de nieuwste versie van de meeste van deze programma's zou het EML-bestandsformaat automatisch aan het programma gekoppeld moeten worden.
Dit betekent dat je het bestand kunt openen door erop te dubbelklikken.
:!: Info:
Wanneer je het EML-bestand in een e-mailclient opent, zul je de bijlagen die bij het bericht horen kunnen downloaden, het bericht met de juiste opmaak kunnen bekijken en de afbeeldingen kunnen zien.
Lees verder als je geen e-mailclient op je computer hebt of je de bestanden niet in je e-mailclient kunt openen.

Manier 2:
Verander de extensie om het bestand in een browser te kunnen bekijken. EML-bestanden lijken erg veel op MHTML-bestanden, en als je de bestandsextensie in *.mht verandert, zul je het bestand snel naar een bestandsformaat kunnen converteren dat in Internet Explorer geopend kan worden.
Andere webbrowsers kunnen ook MHTML-bestanden openen, maar Internet Explorer is de enige browser die de opmaak correct weergeeft.
Met deze methode kun je geen bijlagen downloaden.
:!: Info:
Geef bestandsextensies weer als je deze verborgen hebt.
In Windows 8 kun je een vinkje zetten in het vakje voor 'Bestandsnaamextensies' in het tabblad 'Beeld' in elk venster van Windows Verkenner.
In oudere versies van Windows open je het Configuratiescherm en kies je voor 'Mapopties'. Klik op het tabblad 'Weergave' en haal het vinkje weg in het vakje voor 'Extensies voor bekende bestandstypen verbergen'.
Klik met de rechtermuisknop op het EML-bestand en kies voor 'Naam wijzigen'.
Haal de .eml-extensie weg en vervang deze door .mht.
Windows zal je waarschuwen dat dit problemen met het bestand kan opleveren.
Bevestig dat je de bestandsextensie wilt veranderen.
Open het bestand in Internet Explorer.
Meestal is dit het standaardprogramma in Windows voor het openen van MHT-bestanden.
Je kunt met de rechtermuisknop op het bestand klikken, kiezen voor 'Openen met' en dan in de lijst kiezen voor Internet Explorer.
Internet Explorer zal het MHT-bestand met vrijwel dezelfde opmaak weergeven als wanneer je het EML-bestand in een e-mailclient zou bekijken.

Meer kan je 'hier' lezen.
Aanname is vaak de oorzaak van ellende.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten