Hoe maak je in Inkscape een rechthoek met afgeronde hoeken?

Forumregels
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
'Topic titel' mag (inclusief spaties) maximaal 114 tekens lang zijn.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Vul het vragenformulier in volgens onderstaand voorbeeld.

Waar je vraag over gaat.
Onderwerp.
Antwoord:
Hier komt waar je vraag over gaat.
Probleembeschrijving.
Antwoord:
Beschrijf het probleem beknopt, vermeld daarbij ook foutmeldingen en/of stopcodes.

Indien van toepassing.
Vul de onderdelen in op de manier zoals getoond in het voorbeeld.
Typ 'n.v.t' waar een onderdeel niet van toepassing is.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
mario64
Berichten: 536
Lid geworden op: 07 mei 2018, 15:10

Hoe maak je in Inkscape een rechthoek met afgeronde hoeken?

Ongelezen bericht door mario64 »

Gebruik alleen de volgorde uit de voorbeeld lijst in de spoiler, een vraag/antwoord per regel.
► Laat Spoiler zien
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
  1. Waar je vraag over gaat.
    Antwoord:
    In Inkscape wil ik een rechthoek maken met afgeronde hoeken als button voor op mijn website.
    Indien van toepassing:
  2. Merk en/of versie.
    Antwoord:
    Nieuwste versie
  3. Beschrijving wanneer problemen zich voordoen.
    Antwoord:
    Ik weet niet hoe ik de afgeronde hoeken in een rechthoek maak.
  4. Beschrijving huidige situatie en/of welke wijziging recentelijk is aangebracht.
    Antwoord:
    n.v.t
Hieronder ruimte voor extra toelichting:
hutsefluts
Berichten: 780
Lid geworden op: 29 mar 2016, 20:26

Re: Hoe maak je in Inkscape een rechthoek met afgeronde hoeken?

Ongelezen bericht door hutsefluts »

Ik gebruik ook Inkscape, misschien heb je iets aan onderstaande stappen.

Stap 1:
Maak de rechthoek.

Stap 2:
Selecteer in de linker kolom het pijltje om het object 'rechthoek' dat je hebt gemaakt te selecteren, rondom de rechthoek verschijnt een onderbroken lijn met op elke hoek een en in het midden van elk vlak een pijltje om de afbeelding (rechthoek) horizontaal, verticaal en diagonaal te kunnen bewerken.

Stap 3:
Klik op het icoon icoon voor 'paden aan te passen via hun knooppunten'.
Dat is het icoon onder het pijltje om de rechthoek te selecteren.
Als je daarop hebt geklikt zie je ook een onderbroken lijn, maar nu met links bovenin de hoek een vierkantje en rechtsboven in de hoek een rondje.
In het midden van de rechter verticale zijde ook een rondje.

Stap 4:
Klik op het rondje rechtsboven in de hoek van de rechthoek (en houdt linker muisknop ingedrukt), sleep het rondje over de onderbroken horizontale lijn naar links of rechts totdat je het gewenste effect hebt bereikt.
Dezelfde handelingen kan je doen voor het schuiven van het rondje op de rechter verticale zijde, nu beweeg je het rondje naar boven of beneden totdat je het gewenste effect hebt bereikt.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten