Ik wil een nieuwe computer aanschaffen, welke is voor mij de verstandigste keuze, Mac of Windows?

Forumregels
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
'Topic titel' mag (inclusief spaties) maximaal 114 tekens lang zijn.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Vul het vragenformulier in volgens onderstaand voorbeeld.

Waar je vraag over gaat.
Onderwerp.
Antwoord:
Hier komt waar je vraag over gaat.
Probleembeschrijving.
Antwoord:
Beschrijf het probleem beknopt, vermeld daarbij ook foutmeldingen en/of stopcodes.

Indien van toepassing.
Vul de onderdelen in op de manier zoals getoond in het voorbeeld.
Typ 'n.v.t' waar een onderdeel niet van toepassing is.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ansvannimwegen
Berichten: 94
Lid geworden op: 15 jul 2014, 16:22

Ik wil een nieuwe computer aanschaffen, welke is voor mij de verstandigste keuze, Mac of Windows?

Ongelezen bericht door ansvannimwegen »

Gebruik alleen de volgorde uit de voorbeeld lijst in de spoiler, een vraag/antwoord per regel.
► Laat Spoiler zien
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
  1. Waar je vraag over gaat.
    Antwoord: Ik wil een nieuwe pc aanschaffen en Linux is voor mij te moeilijk, daarmee blijft de keuze uit Mac of Windows PC over.
    Indien van toepassing:
  2. Algemene hardware gegevens zoals merk, versie en type.
    Antwoord: n.v.t
  3. Algemene hardware gegevens zoals budget.
    Antwoord: Ongeveer €1500,=
  4. Algemene hardware kenmerken, uitbreidbaarheid en voordelen.
    Antwoord: Ik doe vaker grafische klussen maar wil er ook spelletjes op kunnen spelen, heb een Android mobiel, gebruik ook PlayStation.
  5. Beschrijving wanneer problemen zich voordoen.
    Antwoord: n.v.t
  6. Beschrijving huidige situatie of/welke wijziging recentelijk is aangebracht.
    Antwoord: n.v.t
Hieronder ruimte voor extra toelichting:

► Laat Spoiler zien
BBgebruiker1
Site Admin
Berichten: 1756
Lid geworden op: 26 jun 2014, 15:55
Locatie: Amersfoort
Zodiac:
Contacteer:

Re: Ik wil een nieuwe computer aanschaffen, welke is voor mij de verstandigste keuze, Mac of Windows?

Ongelezen bericht door BBgebruiker1 »

Het antwoord op je vraag hangt van een aantal zaken af:
Budget, wat wil je eraan uitgeven?
Je gaf aan €1500,= en daarmee zit je eigenlijk in de prijsrange van een Windows pc.
Toepassing, wat wil je ermee gaan doen?

Mac wordt vooral om z'n grafische kracht ingezet en werkt eigenlijk uitsluitend met Mac hardware.
Mac staat ook bekend om de backup en van de klantenservice waarvan al jaren bekend is dat dit beter geregeld is bij Apple.
Mac apparaten zijn gebouwd om met elkaar samen te werken.
Met allerlei vernieuwingen toepassen is Apple dan ook sneller als Windows
Met een Mac heb je minder last van virussen, omdat Apple de software op de apparaten nauwlettend in de gaten houdt, daarom is er ook minder 'bloatware'.
Als je graag iets van beide werelden wilt gebruiken kan dit met 'Boot Camp'.
Dan kan je Windows installeren op je Mac en zo kan je wisselen tussen de verschillende besturing systemen afhankelijk van je behoefte.

Windows is beter compatible met oudere hardware.
Er is zoveel verschillende hardware en software die je met Windows kunt gebruiken.
Windows heeft wel veel meer 'bloatware' en is vatbaarder voor virussen.
Hardware voor een Window pc is vaker minimaal 50% goedkoper in aanschaf dan van een soortgelijke Apple machine.
Windows is dan ook veel geschikter voor het spelen van spelletjes.
Windows werkt samen met Android, PlayStation en XBox

Meer verschillen tussen Apple en Windows kan je 'hier' vinden.
Aanname is vaak de oorzaak van ellende.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten