Hoe bescherm ik mijn online gegevens op een veilige manier?

Forumregels
Gebruik sleutelwoorden in "zoeken" om onderwerpen/topics met dat sleutelwoord te vinden.
Indien bepaalde sleutelwoorden vaak voor komen, plaats dan een '*' (asterisk) voor en/of achter deze sleutelwoorden.
Anders zal de melding verschijnen dat het sleutelwoord te vaak voor komt.
ansvannimwegen
Berichten: 94
Lid geworden op: 15 jul 2014, 16:22

Hoe bescherm ik mijn online gegevens op een veilige manier?

Ongelezen bericht door ansvannimwegen »

Gebruik alleen de volgorde uit de voorbeeld lijst in de spoiler, een vraag/antwoord per regel.
► Laat Spoiler zien
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
  1. Waar je vraag over gaat.
    Antwoord:
    Ik hoor/lees over gehackte online accounts en ik wil dan graag weten hoe ik mijn gegevens het best beveiligen kan.
    Indien van toepassing:
  2. Besturing systeem en versie.
    Antwoord:
    n.v.t
  3. Wanneer het probleem zich voordoet.
    Antwoord:
    Ik wil voorkomen dat mijn gegevens op straat terechtkomen
  4. Omschrijf de huidige situatie en/of aangebrachte wijziging(en).
    Antwoord:
    n.v.t
Hieronder ruimte voor extra toelichting:
BBgebruiker1
Site Admin
Berichten: 1761
Lid geworden op: 26 jun 2014, 15:55
Locatie: Amersfoort
Zodiac:
Contacteer:

Re: Hoe bescherm ik mijn online gegevens op een veilige manier?

Ongelezen bericht door BBgebruiker1 »

Hoewel je het een hacker al tamelijk moeilijk kunt maken met een lang en complex wachtwoord, is dat alleen toch niet meer voldoende.
Steeds vaker wordt er daarom tegenwoordig gebruik gemaakt van de zogenaamde 2 factor authenticatie, ook wel '2fa' genoemd.
Deze vorm van beveiliging wordt in 2 stappen uitgevoerd, namelijk allereerst door je wachtwoord in te voeren.
Daarna krijg je een code per mail of SMS toegestuurd die je als extra beveiliging moet invoeren.
Deze code wijzigt elke keer nadat je hebt ingelogd.
Het gevolg zal zijn dat als iemand (een hacker) probeert om toegang tot jouw gegevens te krijgen, hij pas toegang krijgt na het invoeren van de code die je per mail of SMS toegestuurd hebt gekregen.
Mocht er zich iemand toegang willen verschaffen tot jouw gegevens, dan krijg jij daar een melding van in de vorm van de code die als extra beveiliging ingevoerd moet worden.
Jouw volgende stap zal dan zijn om je wachtwoord te wijzigen, door bijvoorbeeld een wachtwoord van minimaal 10 tekens te kiezen.
Een veiliger wachtwoord bestaat niet alleen uit cijfers en (hoofd)letters, met daarbij ook nog eens extra speciale karakters.
Aanname is vaak de oorzaak van ellende.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten