Hoe kan ik een USB schijf beveiligen en/of mappen beveiligen?

Forumregels
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
'Topic titel' mag (inclusief spaties) maximaal 114 tekens lang zijn.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Vul het vragenformulier in volgens onderstaand voorbeeld.

Waar je vraag over gaat.
Onderwerp.
Antwoord:
Hier komt waar je vraag over gaat.
Probleembeschrijving.
Antwoord:
Beschrijf het probleem beknopt, vermeld daarbij ook foutmeldingen en/of stopcodes.

Indien van toepassing.
Vul de onderdelen in op de manier zoals getoond in het voorbeeld.
Typ 'n.v.t' waar een onderdeel niet van toepassing is.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
mario64
Berichten: 539
Lid geworden op: 07 mei 2018, 15:10

Hoe kan ik een USB schijf beveiligen en/of mappen beveiligen?

Ongelezen bericht door mario64 »

Ik wil een externe schijf beveiligen, maar ook verschillende mappen voorzien van wachtwoorden.
Wat zijn mijn mogelijkheden van beveiliging?
BBgebruiker1
Site Admin
Berichten: 1766
Lid geworden op: 26 jun 2014, 15:55
Locatie: Amersfoort
Zodiac:
Contacteer:

Re: Hoe kan ik een USB schijf beveiligen en/of mappen beveiligen?

Ongelezen bericht door BBgebruiker1 »

Je kunt met behulp van BitLocker-stationsversleuteling alle bestanden beveiligen die zijn opgeslagen op het station waarop Windows is geïnstalleerd (het station van het besturingssysteem) en op vaste gegevensstations (zoals interne harde schijven). Met behulp van BitLocker To Go kun je alle bestanden beveiligen die zijn opgeslagen op verwisselbare gegevensstations (zoals interne harde schijven of USB-flashstations).

Anders dan bij EFS (Encrypting File System), waarmee je afzonderlijke bestanden kunt encrypt wordt met BitLocker het gehele station versleuteld. Je kunt zich normaal aanmelden en op de gebruikelijke wijze met uw bestanden werken, maar dankzij BitLocker krijgen hackers geen toegang tot de systeembestanden waaruit ze uw wachtwoord zouden kunnen achterhalen. Ook krijgen ze geen toegang tot uw harde schijf als ze deze uit de computer verwijderen en in een andere computer installeren.

Wanneer je nieuwe bestanden toevoegt aan een station dat is versleuteld met BitLocker, worden deze automatisch versleuteld. Bestanden blijven alleen versleuteld terwijl ze zijn opgeslagen op het versleutelde station. Bestanden die naar een ander station of naar een andere computer worden gekopieerd, worden ontsleuteld. Als je bestanden deelt met andere gebruikers, bijvoorbeeld via een netwerk, zijn deze bestanden versleuteld terwijl ze op het versleutelde station zijn opgeslagen. Ze kunnen door bevoegde gebruikers echter normaal worden geopend.
Aanname is vaak de oorzaak van ellende.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten