Hoe voeg ik een printer toe zodat ik kan printen?

Forumregels
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
'Topic titel' mag (inclusief spaties) maximaal 114 tekens lang zijn.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Vul het vragenformulier in volgens onderstaand voorbeeld.

Waar je vraag over gaat.
Onderwerp.
Antwoord:
Hier komt waar je vraag over gaat.
Probleembeschrijving.
Antwoord:
Beschrijf het probleem beknopt, vermeld daarbij ook foutmeldingen en/of stopcodes.

Indien van toepassing.
Vul de onderdelen in op de manier zoals getoond in het voorbeeld.
Typ 'n.v.t' waar een onderdeel niet van toepassing is.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ansvannimwegen
Berichten: 94
Lid geworden op: 15 jul 2014, 16:22

Hoe voeg ik een printer toe zodat ik kan printen?

Ongelezen bericht door ansvannimwegen »

Gebruik alleen de volgorde uit de voorbeeld lijst in de spoiler, een vraag/antwoord per regel.
► Laat Spoiler zien
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
  1. Waar je vraag over gaat.
    Antwoord:
    Ik wil een HP printer gebruiken om te printen.
    Indien van toepassing
  2. Welke versie Windows.
    Antwoord:
    Home
  3. 32/64-bit.
    Antwoord:
    x64
  4. Beschrijving wanneer problemen zich voordoen.
    Antwoord:
    Als ik de printer had toegevoegd, kan ik er nog steeds niet mee afdrukken.
  5. Beschrijving huidige situatie of/welke wijziging recentelijk is aangebracht.
    Antwoord:
    n.v.t
Hieronder ruimte voor extra toelichting:
BBgebruiker1
Site Admin
Berichten: 1756
Lid geworden op: 26 jun 2014, 15:55
Locatie: Amersfoort
Zodiac:
Contacteer:

Re: Hoe voeg ik een printer toe zodat ik kan printen?

Ongelezen bericht door BBgebruiker1 »

Per stap schrijf ik op hoe je een printer toevoegt ...

Stap 1:
Allereerst heb je de installatie software nodig die bij de printer werd geleverd.
Stap 2:
In veel gevallen is de printer uitgeschakeld tijdens de software installatie op jouw computer/laptop.
Ik heb begrepen dat jouw printer zowel via USB als ook draadloos te gebruiken is.
Na de installatie kan je dan ook op 2 manieren verbinden met je printer.
Stap 3:
Als je de printer alleen met een kabel wilt gebruiken, kan je de USB-kabel aansluiten aan de ene kant op je printer en de andere kant aan je pc, daarna de printer inschakelen.
:idea:
Als je de printer draadloos (WiFi) wilt gebruiken, dan heb je ook de WPA2/AES sleutel van je draadloze toegangspunt (accesspoint) nodig en deze standaard gegevens staan vaak ook op je draadloze modem.
:!:
Het is raadzaam om de 'standaard login' van je modem en 'wachtwoord draadloos netwerk' gegevens te wijzigen om de kans op inbraak in je draadloos netwerk en modem aanzienlijk te verkleinen.
Als je de printer correct hebt geïnstalleerd zal de computer de printer vinden en instellen.
Stap 4:
Op je pc kun je controleren of je printer is gevonden en toegevoegd.
Typ hiervoor de zoekopdracht 'printer' en klik in de zoekresultaten op 'printers en scanners'.
Stap 5:
Een verzameling printers/scanners wordt weergegeven, controleer of de printer waarvan je de software installeerde ook tussen de printers staat en of die printer ook als standaard printer is ingesteld.
:!:
Is je printer niet als 'standaard printer' ingesteld, dan kan je in Windows 10 met rechter muisknop op het printer icoon van jouw printer klikken en in het menu klikken op 'als standaard printer' instellen.
Stap 6:
In de eigenschappen van de printer (rechter muisklik, in het menu 'eigenschappen') zal het 'eigenschappen' venster met een aantal tabs openen.
Je zult er ook de button 'testpagina afdrukken' vinden.
Stap 7:
Als je daarop klikt en de printer staat ingeschakeld (en als standaard printer ingesteld) zal de testpagina worden afgedrukt.
Aanname is vaak de oorzaak van ellende.
Plaats reactie

Terug naar “10”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten