Hoe sluit ik een draadloze Epson printer aan voor gebruik in een netwerk?

Forumregels
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
'Topic titel' mag (inclusief spaties) maximaal 114 tekens lang zijn.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Vul het vragenformulier in volgens onderstaand voorbeeld.

Waar je vraag over gaat.
Onderwerp.
Antwoord:
Hier komt waar je vraag over gaat.
Probleembeschrijving.
Antwoord:
Beschrijf het probleem beknopt, vermeld daarbij ook foutmeldingen en/of stopcodes.

Indien van toepassing.
Vul de onderdelen in op de manier zoals getoond in het voorbeeld.
Typ 'n.v.t' waar een onderdeel niet van toepassing is.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
mario64
Berichten: 536
Lid geworden op: 07 mei 2018, 15:10

Hoe sluit ik een draadloze Epson printer aan voor gebruik in een netwerk?

Ongelezen bericht door mario64 »

Vandaag wil ik een draadloze printer instellen voor het gebruik op mijn netwerk.
Maar ik heb geen idee welke stappen ik moet doen zodat ik deze printer kan gebruiken.
BBgebruiker1
Site Admin
Berichten: 1759
Lid geworden op: 26 jun 2014, 15:55
Locatie: Amersfoort
Zodiac:
Contacteer:

Re: Hoe sluit ik een draadloze Epson printer aan voor gebruik in een netwerk?

Ongelezen bericht door BBgebruiker1 »

Een draadloze (Epson inkjet) printer installeren is eigenlijk niet moeilijk, maar onderstaande stappen zullen dan belangrijk zijn.

De printer moet kunnen communiceren met de router.
Je hebt gegevens nodig zoals een IP adres, SSID en het wachtwoord van de draadloze verbinding, die moet je allemaal in de printer instellen.

Stap 1: Login op de router, zoek in WLAN de gegevens van het draadloze netwerk, SSID (netwerknaam) en het wachtwoord ´PSK (Pre Shared Key)´ voor het draadloze netwerk.

:idea:
Voor tips om je draadloos netwerk optimaal te beveiligen, klik "hier".
Voor tips over sterke wachtwoorden, klik "hier".

Controleer welk protocol (draadloze standaard) in je router gebruikt wordt, zoals G of N en kan je vinden onder "Wireless standard" 802.11B/G/N.
Als de router, je laptop en de printer het N protocol gebruiken, stel dit dan ook in als de standaard, met dit N protocol heb je veel minder last van overlap of interferentie, het instellen kan je eerst automatisch laten gaan en de gekozen instelling vervolgens handmatig vastleggen.

Stap 2: Kies in de router het "N" protocol.

Stap 3: In netwerken met het "B/G" protocol, stel de kanalen in volgens de "1-6-11" methode, de instelling van je router verspringt met minimaal 5 kanalen. Hiermee maak je de kans op storing zo klein mogelijk.

:idea:
Klik "hier" voor gratis programma om kanalen en draadloze netwerken in de omgeving te scannen.

:!:
Klachten als "op de dag verbinding verlies en 's nachts niet" zijn meestal al een indicatie voor mogelijke overlap.
Voor meer informatie over overlap, klik "hier".

Stap 4: Sluit de printer aan op het elektrische net en sluit een USB kabel op de computer aan naar de printer, schakel vervolgens de printer in.

Stap 5: Installeer de printer software met de meegeleverde CD, de software leidt je door het installatie proces heen.

Stap 6: Stel de netwerknaam in aan de hand van SSID, voer een IP adres in en daarna het netwerk wachtwoord om toegang te krijgen tot het gekozen WiFi (draadloze) netwerk.

:idea:
Meestal kan je na het invoeren van de login gegevens een status afdrukken met daarin de gegevens van de printer en het gekozen netwerk.

Stap 7: Tot slot kan je ook een testpagina afdrukken om te zien of de installatie is geslaagd.
Aanname is vaak de oorzaak van ellende.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten