Hoe stap ik over van Windows 7 naar 10 en kan ik mijn bestanden dan bewaren?

Forumregels
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
'Topic titel' mag (inclusief spaties) maximaal 114 tekens lang zijn.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Vul het vragenformulier in volgens onderstaand voorbeeld.

Waar je vraag over gaat.
Onderwerp.
Antwoord:
Hier komt waar je vraag over gaat.
Probleembeschrijving.
Antwoord:
Beschrijf het probleem beknopt, vermeld daarbij ook foutmeldingen en/of stopcodes.

Indien van toepassing.
Vul de onderdelen in op de manier zoals getoond in het voorbeeld.
Typ 'n.v.t' waar een onderdeel niet van toepassing is.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ansvannimwegen
Berichten: 94
Lid geworden op: 15 jul 2014, 16:22

Hoe stap ik over van Windows 7 naar 10 en kan ik mijn bestanden dan bewaren?

Ongelezen bericht door ansvannimwegen »

Vragenformulier:
► Laat Spoiler zien
Waar je vraag over gaat.
Onderwerp.
Antwoord:
Overstap van Windows 7 naar 10
Probleembeschrijving.
Antwoord:
Windows 7 wordt niet langer ondersteund.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Indien van toepassing:
  1. Soort/type en versie.
    Antwoord:
    Windows 7 Home SP1 x64
  2. Huidige situatie en/of aangebrachte wijziging(en).
    Antwoord:
    Apparaat is al langere tijd niet gebruikt.
Hieronder ruimte voor extra toelichting:

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
BBgebruiker1
Site Admin
Berichten: 1762
Lid geworden op: 26 jun 2014, 15:55
Locatie: Amersfoort
Zodiac:
Contacteer:

Re: Hoe stap ik over van Windows 7 naar 10 en kan ik mijn bestanden dan bewaren?

Ongelezen bericht door BBgebruiker1 »

Eerst wil je weten of je Windows licentie legitiem is (originele Windows installatie) en of pc hardware voldoet aan de eisen voor Windows 10.
Door 'hier' te klikken op bijgevoegde link kom je naar de Microsoft pagina voor de hardware eisen van Windows 10.

Daarna heb je de 'Windows 10 Media Creation Tool' nodig.
Door 'hier' op de bijgevoegde link te klikken ga je naar de Microsoft pagina voor dat programma.
Hier kan je ook aangeven of het een schone installatie moet worden of een installatie met behoud van bestanden.

Dan komt de stap waar je instelt of je bestanden wilt bewaren of een schone installatie wilt.

De upgrade begint.
Aanname is vaak de oorzaak van ellende.
ansvannimwegen
Berichten: 94
Lid geworden op: 15 jul 2014, 16:22

Re: Hoe stap ik over van Windows 7 naar 10 en kan ik mijn bestanden dan bewaren?

Ongelezen bericht door ansvannimwegen »

Maar die installatie heeft iemand anders gedaan, waar haal ik die licentie dan vandaan?
BBgebruiker1
Site Admin
Berichten: 1762
Lid geworden op: 26 jun 2014, 15:55
Locatie: Amersfoort
Zodiac:
Contacteer:

Re: Hoe stap ik over van Windows 7 naar 10 en kan ik mijn bestanden dan bewaren?

Ongelezen bericht door BBgebruiker1 »

Op elke Windows pc (ook laptops) staat een sticker met legitieme Windows versie en vaak ook de licentie code die uit 25 tekens bestaat. Mijn vraag is dan welke Windows versie (bijvoorbeeld Windows XP, Vista, 7) staat er op die sticker? De licentie code kan je op verschillende manieren vinden, maar dat is pas in de volgende stap aan de orde.
Aanname is vaak de oorzaak van ellende.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten