VBS bestand wordt niet uitgevoerd omdat ik in 'openen met' de instelling wijzigde naar 'notepad++', hoe herstel ik dat?

Forumregels
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
'Topic titel' mag (inclusief spaties) maximaal 114 tekens lang zijn.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Vul het vragenformulier in volgens onderstaand voorbeeld.

Waar je vraag over gaat.
Onderwerp.
Antwoord:
Hier komt waar je vraag over gaat.
Probleembeschrijving.
Antwoord:
Beschrijf het probleem beknopt, vermeld daarbij ook foutmeldingen en/of stopcodes.

Indien van toepassing.
Vul de onderdelen in op de manier zoals getoond in het voorbeeld.
Typ 'n.v.t' waar een onderdeel niet van toepassing is.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
mario64
Berichten: 536
Lid geworden op: 07 mei 2018, 15:10

VBS bestand wordt niet uitgevoerd omdat ik in 'openen met' de instelling wijzigde naar 'notepad++', hoe herstel ik dat?

Ongelezen bericht door mario64 »

Vragenformulier:
► Laat Spoiler zien
Waar je vraag over gaat.
Onderwerp.
Antwoord:
VB script werkt niet meer.
Probleembeschrijving.
Antwoord:
nadat ik het 'openen met' had gewijzigd naar 'notepad++' toont het bestand de inhoud maar wordt niet meer uitgevoerd.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Indien van toepassing:
  1. Soort software.
    Antwoord:
    VBS script
  2. Merk, soort/type en versie.
    Antwoord:
    n.v.t
  3. Huidige situatie en/of aangebrachte wijziging(en).
    Antwoord:
    Ik wilde de inhoud van het bestand zien, maar in plaats daarvan heb ik ingesteld dat het programma altijd met 'notepad++' moest openen en ik weet niet waarmee het programma eigenlijk hoort op te starten.
Hieronder ruimte voor extra toelichting:

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
BBgebruiker1
Site Admin
Berichten: 1757
Lid geworden op: 26 jun 2014, 15:55
Locatie: Amersfoort
Zodiac:
Contacteer:

Re: VBS bestand wordt niet uitgevoerd omdat ik in 'openen met' de instelling wijzigde naar 'notepad++', hoe herstel ik d

Ongelezen bericht door BBgebruiker1 »

Jij stelde in dat het bestand de inhoud moet laten zien i.p.v uitvoeren van het script.
Volg onderstaande stappen om de instellingen voor het bestand te herstellen.

Stap 1:
Klik met rechter muisknop op het betreffende bestand en klik in het menu op 'eigenschappen'.
In het venster dat opent staat bovenin wat het bestandstype is en eronder staat waarmee het wordt geopend.
Nadat je de instellingen had gewijzigd wordt dit bestand nu dus geopend met 'Notepad++'
Stap 2:
Klik op de button 'wijzigen' en daarna in het menu op 'Microsoft Windows based script host'.
stap 3:
Klik daarna op 'toepassen' en controleer of het icoon van dit bestand is hersteld zoals het was.
Als je nu klikt op het VBS bestand, zal het nu wel worden uitgevoerd.
Aanname is vaak de oorzaak van ellende.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten