Hoe stel ik andere kleuren in voor hyperlinks, zoals actief, bezocht, hover over, enz?

Forumregels
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
'Topic titel' mag (inclusief spaties) maximaal 114 tekens lang zijn.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Vul het vragenformulier in volgens onderstaand voorbeeld.

Waar je vraag over gaat.
Onderwerp.
Antwoord:
Hier komt waar je vraag over gaat.
Probleembeschrijving.
Antwoord:
Beschrijf het probleem beknopt, vermeld daarbij ook foutmeldingen en/of stopcodes.

Indien van toepassing.
Vul de onderdelen in op de manier zoals getoond in het voorbeeld.
Typ 'n.v.t' waar een onderdeel niet van toepassing is.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
mario64
Berichten: 538
Lid geworden op: 07 mei 2018, 15:10

Hoe stel ik andere kleuren in voor hyperlinks, zoals actief, bezocht, hover over, enz?

Ongelezen bericht door mario64 »

Vragenformulier:
► Laat Spoiler zien
Waar je vraag over gaat.
Onderwerp.
Antwoord:
Ik wil graag de link kleuren en instellingen wijzigen.
Probleembeschrijving.
Antwoord:
De (standaard) weergave van de link wil ik aanpassen.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Indien van toepassing:
  1. Versie.
    Antwoord:
    Html5
  2. Huidige situatie en/of aangebrachte wijziging(en).
    Antwoord:
    n.v.t
Hieronder ruimte voor extra toelichting:

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
BBgebruiker1
Site Admin
Berichten: 1762
Lid geworden op: 26 jun 2014, 15:55
Locatie: Amersfoort
Zodiac:
Contacteer:

Re: Hoe stel ik andere kleuren in voor hyperlinks, zoals actief, bezocht, hover over, enz?

Ongelezen bericht door BBgebruiker1 »

Er zijn meerdere manieren om dat gedaan te krijgen.
In HTML5 wordt dat vaak middels CSS gedaan, waarbij 'inline CSS' de CSS code ingevoegd is in HTML code regels.
In een HTML document kan je CSS ook in de 'head' sectie toevoegen, waar je een 'style' element toevoegt, zodat je eigenlijk een duidelijke scheiding houdt tussen de HTML code en CSS voor de styling van de HTML code.
Dat heet dan 'internal CSS'.
Tot slot kan je de CSS code ook op een afzonderlijk document vastleggen, waarbij je op de website dan verwijst naar dat document.
Dat heet dan 'external CSS'.
Maar de werking van de CSS code blijft dezelfde.

:idea:
Klik 'hier' om een voorbeeld te vinden van elke manier, de uitleg is wel Engelstalig.
Aanname is vaak de oorzaak van ellende.
Plaats reactie

Terug naar “HTML”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten