Ik wil een kopie backup maken, maar hoe maak ik een herstel medium op USB i.p.v op DVD?

Forumregels
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
'Topic titel' mag (inclusief spaties) maximaal 114 tekens lang zijn.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Invullen vragenformulier:
Extra toelichting onderaan in het formulier toevoegen.
Onderwerp:Omschrijving (met relevante details) waar je vraag over gaat.
Probleembeschrijving:Vermeld ook foutmeldingen en/of stopcodes.
Typ 'n.v.t' alleen bij onderdeel dat niet van toepassing is.
hutsefluts

Ik wil een kopie backup maken, maar hoe maak ik een herstel medium op USB i.p.v op DVD?

Ongelezen bericht door hutsefluts »

► Laat Spoiler zien
Waar je vraag over gaat.
Onderwerp.
Antwoord:
Na het maken van een kopie back-up moet ik ook een herstel DVD maken.
Probleembeschrijving.
Antwoord:
Ik heb geen DVD drive, dus ik wil het herstelmedium op USB maken.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Indien van toepassing:
Merk/type/versie.
Antwoord:
Backup Windows 11 op Windows 7 manier.
Huidige situatie en/of aangebrachte wijziging(en).
Antwoord:
Ik heb geen DVD drive maar wel een USB medium.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Hieronder ruimte voor eventuele extra toelichting:

BBgebruiker1
Site Admin
Zodiac:
Contacteer:

Re: Ik wil een kopie backup maken, maar hoe maak ik een herstel medium op USB i.p.v op DVD?

Ongelezen bericht door BBgebruiker1 »

Hoe je een Windows 11 usb herstelschijf maakt met 'herstelstation'.

stap 1
typ in het 'zoeken' vak 'herstelstation'.
Er opent een venster met de checkbox 'backup … recovery drive' aangevinkt.
stap 2
klik op 'volgende'.
Alle benodigde bestanden worden verzameld, dit kan enkele minuten tijd in beslag nemen.
stap 3
klik op 'volgende'
Na het zoeken wordt gezocht naar een beschikbaar usb medium, dit moet minimaal 16gb ruimte hebben.
stap 4
klik op 'maken'.
Er volgt een waarschuwing dat alles op het medium zal worden verwijderd voor de installatie.
Het kopieren van de bestanden zal ook enige tijd in beslag nemen.
stap 5
klik op 'finish' om de installatie af te ronden, waarna je het medium ziet met naam 'recovery'.

Er zijn meerdere manieren om in het bootmenu te komen.

Hieronder de stappen om via het BIOS de instellingen voor het wijzigen van de opstartvolgorde.
stap 6
Om te kunnen opstarten vanaf het opstartbaar 'recovery' medium, moet je de instellingen voor de opstartvolgorde in het BIOS wijzigen.
Hiervoor moet je eerst de beveiliging uitschakelen, daarna moet je 'legacy' inschakelen en 'uefi' uitschakelen.
Stel het USB medium in waarvan als eerste moet worden opgestart.
Stap 7
Sla de wijzigingen op en herstart de pc.

Of de opstartvolgorde eenmaal wijzigen middels de hotkey om in het 'bootmenu' te komen.
:arrow: Zoek de 'boot menu optie' of 'hot keys' voor jouw pc op, dit verschilt per merk!
Als je 'hier' op de link klikt ga je meteen naar de site met bootmenu key per computer merk.

Stap 8
Druk tijdens het herstarten op de toets waarmee het 'bootmenu' opent en selecteer het medium waarvan opgestart moet worden.
Er volgt een menu venster met 'toetsenbord layout', kies 'US' waarna opnieuw een optie menu volgt.
Stap 9
Selecteer 'herstel vanaf een drive', waarna een nieuw venster opent met 2 opties.
Stap 10
Selecteer de eerste optie als je alleen het besturing systeem wilt herstellen.
Selecteer de tweede optie als je de pc bijvoorbeeld wilt verkopen en Windows er schoon op wilt installeren.
Nadat je de keuze hebt gemaakt verschijnt er een nieuw venster met de stappen die uitgevoerd zullen worden.
Stap 11
Klik op de button 'recover' waarmee het proces in gang gezet gaat worden.
Aanname is vaak de oorzaak van ellende.
Plaats reactie

Terug naar “11”