Ik heb een nieuwe computer aangeschaft.
Nu wil ik graag zo veilig mogelijk aan het werk.
Mijn plannen:
Ik wil graag bij een crash het systeem in een oogwenk kunnen herstellen, zonder er uren mee bezig te moeten zijn vanwege updates enz.
Ik wil het risico zo klein mogelijk houden op ernstige vervuiling, wat kan ik dan doen?
Ik wil graag controle op wat er op mijn systeem geinstalleerd wordt, hoe bereik ik dat doel?
Ik wil op mijn computer wil veilig kunnen internetten.
Ik heb een nieuwe computer, welke stappen moet ik nu nemen?
Forumregels
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
'Topic titel' mag (inclusief spaties) maximaal 114 tekens lang zijn.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Invullen vragenformulier:
Extra toelichting onderaan in het formulier toevoegen.
Onderwerp:Omschrijving (met relevante details) waar je vraag over gaat.
Probleembeschrijving:Vermeld ook foutmeldingen en/of stopcodes.
Typ 'n.v.t' alleen bij onderdeel dat niet van toepassing is.
'Topic titel' mag (inclusief spaties) maximaal 114 tekens lang zijn.
Invullen vragenformulier:
Extra toelichting onderaan in het formulier toevoegen.
Onderwerp:Omschrijving (met relevante details) waar je vraag over gaat.
Probleembeschrijving:Vermeld ook foutmeldingen en/of stopcodes.
Typ 'n.v.t' alleen bij onderdeel dat niet van toepassing is.
-
hutsefluts
-
BBgebruiker1
- Site Admin
- Zodiac:
- Contacteer:
Re: Ik heb een nieuwe computer, welke stappen moet ik nu nemen?
Je computer is opnieuw opgestart en de installatie en configuratie van je computer is voltooid.
Op de computer staan meestal al een (tijdelijk) antivirus programma en stuurprogramma's voor alle apparaten op of aan je computer.
Daarna wordt de eerste keer ingelogd op de (enige) gebruiker zonder wachtwoord, dat is de gebruiker met alle beheer rechten.
En dat is met een (belangrijke) reden.
In deze account kan je programma's installeren en verwijderen.
Installeer al je programma's, te beginnen met eerst de updates voor het besturing systeem.
Je kunt ervoor kiezen om met de beheer account te blijven werken, daar zitten wel gevaren aan vast.
Meer daarover kan je 'hier' vinden.
Maak ......
1: Minimaal 1 nieuwe gebruikers aan met beperkte rechten waarin jezelf (en/of anderen) in werken.
Deze actie kan je uitvoeren in "gebruikers accounts", te vinden in "configuratiescherm".
Klik "hier" om stap voor stap een nieuwe gebruiker aan te maken.
2: Een wachtwoord voor de account waarmee je als beheerder bent ingelogd.
3: Een backup voor het geval dat je computer een crash maakt, of omdat je per ongeluk iets hebt verwijderd wat je nodig hebt, etc.
Hoe je dat doet, kan je 'hier' vinden.
4: Een herstelpunt, ingeschakeld wordt er voor elke programma installatie een herstelpunt gemaakt.
Hoe je dat instelt, kan je 'hier' vinden.
Tip:
Werk voor je eigen en andermans veiligheid alleen in de gebruikers account met beperkte rechten (evt. zonder wachtwoord).
Op de computer staan meestal al een (tijdelijk) antivirus programma en stuurprogramma's voor alle apparaten op of aan je computer.
Daarna wordt de eerste keer ingelogd op de (enige) gebruiker zonder wachtwoord, dat is de gebruiker met alle beheer rechten.
En dat is met een (belangrijke) reden.
In deze account kan je programma's installeren en verwijderen.
Installeer al je programma's, te beginnen met eerst de updates voor het besturing systeem.
Je kunt ervoor kiezen om met de beheer account te blijven werken, daar zitten wel gevaren aan vast.
Meer daarover kan je 'hier' vinden.
Maak ......
1: Minimaal 1 nieuwe gebruikers aan met beperkte rechten waarin jezelf (en/of anderen) in werken.
Deze actie kan je uitvoeren in "gebruikers accounts", te vinden in "configuratiescherm".
Klik "hier" om stap voor stap een nieuwe gebruiker aan te maken.
2: Een wachtwoord voor de account waarmee je als beheerder bent ingelogd.
3: Een backup voor het geval dat je computer een crash maakt, of omdat je per ongeluk iets hebt verwijderd wat je nodig hebt, etc.
Hoe je dat doet, kan je 'hier' vinden.
4: Een herstelpunt, ingeschakeld wordt er voor elke programma installatie een herstelpunt gemaakt.
Hoe je dat instelt, kan je 'hier' vinden.
Werk voor je eigen en andermans veiligheid alleen in de gebruikers account met beperkte rechten (evt. zonder wachtwoord).
Aanname is vaak de oorzaak van ellende.