Wat is het verschil tussen de Wi-Fi-beveiliging Protocollen: WPA2-AES en WPA2-TKIP?

Forumregels
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
'Topic titel' mag (inclusief spaties) maximaal 114 tekens lang zijn.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Vul het vragenformulier in volgens onderstaand voorbeeld.

Waar je vraag over gaat.
Onderwerp.
Antwoord:
Hier komt waar je vraag over gaat.
Probleembeschrijving.
Antwoord:
Beschrijf het probleem beknopt, vermeld daarbij ook foutmeldingen en/of stopcodes.

Indien van toepassing.
Vul de onderdelen in op de manier zoals getoond in het voorbeeld.
Typ 'n.v.t' waar een onderdeel niet van toepassing is.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
clara
Berichten: 138
Lid geworden op: 26 jun 2014, 18:28
Zodiac:

Wat is het verschil tussen de Wi-Fi-beveiliging Protocollen: WPA2-AES en WPA2-TKIP?

Ongelezen bericht door clara »

Ik wil mijn (draadloos) netwerk graag beveiligen met een wachtwoord.
In de eigenschappen van het draadloze netwerk op de router zie ik verschillende mogelijkheden.
Hoe kan ik bepalen welke opties het veiligst zijn om te gebruiken?
BBgebruiker1
Site Admin
Berichten: 1759
Lid geworden op: 26 jun 2014, 15:55
Locatie: Amersfoort
Zodiac:
Contacteer:

Re: Wat is het verschil tussen de Wi-Fi-beveiliging Protocollen: WPA2-AES en WPA2-TKIP?

Ongelezen bericht door BBgebruiker1 »

Het opzetten van encryptie op je draadloze router is een van de belangrijkste dingen die je voor je netwerkbeveiliging kan doen.
Maar je router biedt waarschijnlijk verschillende opties-WPA2-PSK (TKIP), WPA2-PSK (AES) en WPA2-PSK (TKIP / AES).
Hierna enige uitleg over welke optie te kiezen voor een snellere, veiliger thuisnetwerk.

In essentie wordt TKIP als verouderd beschouwd en niet langer veilig, net als WEP-encryptie.
Voor een optimale veiligheid, kies je WPA2, met de nieuwste encryptie-standaard, AES-encryptie.
Als je router niet TKIP of AES specificeert, zal WPA2 waarschijnlijk gebruik maken van de optie AES.
Advanced Encryption Standard (AES) is een subset van het Rijndael-algoritme, waarbij de blokgrootte 128-bits is, en de sleutel 128, 192 of 256 bits.
Klik "hier" voor meer uitleg over AES encryptie.
Echter, als je oude Wi-Fi-apparaten hebt die niet compatibel zijn met WPA2, kunt je de TKIP + AES of "gemengd gebruik "mode als optie instellen als deze beschikbaar is op je router.
Dit kan wel je Wi-Fi verkeer vertragen, aangezien je router zal terugschakelen naar een lagere snelheid (zoals Wireless G).
Dus, WPA2 is met AES ideaal voor de veiligheid en snelheid.
Aanname is vaak de oorzaak van ellende.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten