Vista geeft melding "gebruikersprofielservice verhindert aanmelden", wat nu?

Forumregels
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
'Topic titel' mag (inclusief spaties) maximaal 114 tekens lang zijn.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Vul het vragenformulier in volgens onderstaand voorbeeld.

Waar je vraag over gaat.
Onderwerp.
Antwoord:
Hier komt waar je vraag over gaat.
Probleembeschrijving.
Antwoord:
Beschrijf het probleem beknopt, vermeld daarbij ook foutmeldingen en/of stopcodes.

Indien van toepassing.
Vul de onderdelen in op de manier zoals getoond in het voorbeeld.
Typ 'n.v.t' waar een onderdeel niet van toepassing is.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
clara
Berichten: 138
Lid geworden op: 26 jun 2014, 18:28
Zodiac:

Vista geeft melding "gebruikersprofielservice verhindert aanmelden", wat nu?

Ongelezen bericht door clara »

Ik start de computer op en klik op aanmelden gebruikersaccount en vervolgens krijg ik de melding dat dit verhinderd wordt.
Vervolgens kan ik niets doen en na een tijdje wachten word ik welkom geheten en kan ik me opnieuw aanmelden in de gebruikersaccount en dat lukt dan wel.
Vervolgens krijg ik de melding dat de essentiële beveiliging niet goed ingeschakeld is, browser reageert traag, openen van bestanden duurt lang.
Eigenlijk gaat alles wat ik doe in de gebruikersaccount erg traag.
BBgebruiker1
Site Admin
Berichten: 1759
Lid geworden op: 26 jun 2014, 15:55
Locatie: Amersfoort
Zodiac:
Contacteer:

Re: Vista geeft melding "gebruikersprofielservice verhindert aanmelden", wat nu?

Ongelezen bericht door BBgebruiker1 »

De snelste manier voor het oplossen van dit probleem kan zijn het hernoemen van de profielmap van de gebruiker waarin je de foutmelding hebt gekregen.
Dit kan je alleen vanuit de beheerder account doen.
Zorg er dan wel voor dat de betreffende account is uitgelogd voordat je de profielnaam wijzigt, anders gaat het hernoemen mogelijk niet lukken.
De profielnaam kan je vinden op de C:\ schijf onder gebruikers, als de gebruikersnaam "gebruiker" is, dan heet de (gele) profielmap ook "gebruiker".
Deze naam kan je wijzigen in bijvoorbeeld "gebruiker_Oud", dat is straks wat makkelijker herkenbaar.
Maak ook de verborgen bestanden zichtbaar, er zullen later een aantal bestanden verwijderd moeten worden.
Klik "hier" om te lezen hoe je verborgen bestanden zichtbaar kunt maken.
Nadat je in de beheerders account de naam van het gebruikersprofiel hebt gewijzigd waarin je de melding "gebruikersprofielservice verhindert aanmelden" kreeg, log je vervolgens weer in op de gebruikers account waarin je de melding "gebruikersprofielservice verhindert aanmelden" kreeg.
Mogelijk zie je dan de melding dat er een tijdelijk account voor je wordt aangemaakt, waarbij alle wijzigingen ongedaan gemaakt worden als je weer uitlogt.
Deze gebruikers profielmap heet dan "temp" en staat in de zelfde map waar de andere gebruikersprofielen staan opgeslagen.
Log de gebruiker dan weer uit en log opnieuw in op de beheerders account.
Ga op de C:\ schijf naar de map gebruikers toe en open de profielmap van de gebruiker met de gewijzigde naam.
Zoek en verwijder in de gebruikers profielmap de volgende 3 bestanden:

Ntuser.dat
Ntuser.dat.log
Ntuser.ini

Nadat je de bestanden hebt verwijderd, kan je de profielnaam herstellen naar dezelfde naam als van de gebruiker.
Log vervolgens de beheerders account uit en log opnieuw in op gebruikers account waar je eerder de melding "gebruikersprofielservice verhindert aanmelden" kreeg.
Na het inloggen zul je zien dat de tijdelijke gebruikers profielmap weer is verdwenen.
Als je tijdens het inloggen de melding "gebruikersprofielservice verhindert aanmelden" niet meer krijgt, is de operatie geslaagd.
Wil je wel nog het resultaat even terugkoppelen?
Aanname is vaak de oorzaak van ellende.
Plaats reactie

Terug naar “Vista”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten