Waarom mag ik DDR en DDR2 niet beiden tegelijkertijd op het moederbord gebruiken?

Forumregels
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
'Topic titel' mag (inclusief spaties) maximaal 114 tekens lang zijn.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Vul het vragenformulier in volgens onderstaand voorbeeld.

Waar je vraag over gaat.
Onderwerp.
Antwoord:
Hier komt waar je vraag over gaat.
Probleembeschrijving.
Antwoord:
Beschrijf het probleem beknopt, vermeld daarbij ook foutmeldingen en/of stopcodes.

Indien van toepassing.
Vul de onderdelen in op de manier zoals getoond in het voorbeeld.
Typ 'n.v.t' waar een onderdeel niet van toepassing is.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
mario64
Berichten: 536
Lid geworden op: 07 mei 2018, 15:10

Waarom mag ik DDR en DDR2 niet beiden tegelijkertijd op het moederbord gebruiken?

Ongelezen bericht door mario64 »

Mijn computer heeft een moederbord met 2 verschillende soorten geheugenbanken.
De computer start niet op als ik beide soorten tegelijkertijd gebruik.
Waarom mag ik niet beide gebruiken?
BBgebruiker1
Site Admin
Berichten: 1756
Lid geworden op: 26 jun 2014, 15:55
Locatie: Amersfoort
Zodiac:
Contacteer:

Re: Waarom mag ik DDR en DDR2 niet beiden tegelijkertijd op het moederbord gebruiken?

Ongelezen bericht door BBgebruiker1 »

Op een MoBo (moederbord) mag en kan je altijd maar 1 soort RAM geheugen module tegelijkertijd gebruiken.
Er zijn MoBo's waarbij er zowel DDR als DDR2 of DDR2 en DDR3 sloten te vinden zijn, maar het is zo ingesteld dat je maar 1 type tegelijkertijd kunt gebruiken.
Dit heeft onder andere te maken met de verschillende frequenties en timing.
Het is dus DDR OF DDR2, hieronder kan je zien waarom dit zo is.

Bijvoorbeeld:
DDR begint bij 100Mhz tot een maximum van 400Mhz
->Het verschil tussen de maximale frequentie bij DDR (400Mhz) en de start frequentie bij DDR2 (533Mhz) is 133Mhz.
DDR2 begint bij 533Mhz tot een maximum van 800Mhz, hierbij zit de uitsparing (in het midden van de Dimm) duidelijk zichtbaar op een andere plek, zodat ze niet passen in een DDR slot.
-->Het verschil tussen de maximale frequentie bij DDR2 (800Mhz) en de start frequentie bij DDR3 (1066Mhz) is 266Mhz.
DDR3 begint bij 1066Mhz tot een maximum van 2000Mhz, hierbij zit de uitsparing (in het midden van de Dimm) duidelijk zichtbaar op een andere plek, zodat ze niet passen in een DDR2 slot.

Klik "hier" voor meer informatie.
Aanname is vaak de oorzaak van ellende.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten