Wanneer moet ik een backup maken en waar moet ik rekening mee houden??

Forumregels
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
'Topic titel' mag (inclusief spaties) maximaal 114 tekens lang zijn.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Vul het vragenformulier in volgens onderstaand voorbeeld.

Waar je vraag over gaat.
Onderwerp.
Antwoord:
Hier komt waar je vraag over gaat.
Probleembeschrijving.
Antwoord:
Beschrijf het probleem beknopt, vermeld daarbij ook foutmeldingen en/of stopcodes.

Indien van toepassing.
Vul de onderdelen in op de manier zoals getoond in het voorbeeld.
Typ 'n.v.t' waar een onderdeel niet van toepassing is.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
hutsefluts
Berichten: 784
Lid geworden op: 29 mar 2016, 20:26

Wanneer moet ik een backup maken en waar moet ik rekening mee houden??

Ongelezen bericht door hutsefluts »

Wanneer en hoe vaak moet ik een back-up maken?
Waar bewaar ik een backup?
BBgebruiker1
Site Admin
Berichten: 1759
Lid geworden op: 26 jun 2014, 15:55
Locatie: Amersfoort
Zodiac:
Contacteer:

Re: Wanneer moet ik een backup maken en waar moet ik rekening mee houden??

Ongelezen bericht door BBgebruiker1 »

Wanneer je een backup zou kunnen maken hangt af van de situatie.
Verstandig is altijd om een backup te maken elke keer dat je bijvoorbeeld een programma installeert op je computer.
In de ideale situatie heb je op de computer meerdere gebruikers accounts waarvan één lokale beheer account.
Het is ook zinvol om een backup te maken als je computer net schoon is geïnstalleerd en voorzien alle meest recentste updates voor zowel het besturing systeem en de anti-virus en anti-malware software.
Een backup kan je alleen met beheers rechten uitvoeren.
Een backup van een schone installatie noemt men vaak ook een kopie backup en is dan een backup van je hele computer.
Deze backup kan je terugzetten wanneer:
Je computer zo vervuild is dat je geen plaats meer hebt op je schijf.
Je computer vreselijk traag is geworden.
Je computer is geïnfecteerd door virussen.
Zo zijn er nog vele redenen om een backup terug te willen zetten.

Waar kan je dan rekening mee houden?
1: Wil je een schone pc?
2: Of wil je slechts onderdelen terugzetten?
3: Wanneer is je laatste backup gemaakt?

Je kunt er ook voor kiezen om slechts een deel van een backup terug te zetten, bijvoorbeeld onderdelen van een gebruikers account.

Voorbeeld:
Je hebt gisteren in je account een opdracht afgerond die enkele weken in beslag nam en de resultaten staan vandaag in je account, hiervan wil je meteen een backup maken.
Op het moment dat je nu de inhoud van het account overschrijft met een oudere backup, wordt alles in die account vervangen door de inhoud van de betreffende backup tot de datum waarop deze backup werd gemaakt.
Alles wat er daarna op deze account bij was gekomen, raak je daarmee dan ook kwijt.
Wanneer je bijvoorbeeld alleen het email bestand wilt hebben maar de rest niet, kan je dan ook besluiten om de backup van een specifiek account op een andere plek terug te zetten als waar deze heeft gestaan, bijvoorbeeld op een externe schijf.
Daarna kan je de onderdelen er uit halen die je nodig hebt, zoals Office documenten, foto's of email als je dat op je locale computer had opgeslagen.
De rest kan je weg gooien.
Aanname is vaak de oorzaak van ellende.
Plaats reactie

Terug naar “Windows”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast