Firefox start de laatste tijd een stuk trager op, hoe krijg ik de snelheid terug??

Forumregels
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
'Topic titel' mag (inclusief spaties) maximaal 114 tekens lang zijn.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Vul het vragenformulier in volgens onderstaand voorbeeld.

Waar je vraag over gaat.
Onderwerp.
Antwoord:
Hier komt waar je vraag over gaat.
Probleembeschrijving.
Antwoord:
Beschrijf het probleem beknopt, vermeld daarbij ook foutmeldingen en/of stopcodes.

Indien van toepassing.
Vul de onderdelen in op de manier zoals getoond in het voorbeeld.
Typ 'n.v.t' waar een onderdeel niet van toepassing is.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
clara
Berichten: 138
Lid geworden op: 26 jun 2014, 18:28
Zodiac:

Firefox start de laatste tijd een stuk trager op, hoe krijg ik de snelheid terug??

Ongelezen bericht door clara »

Sinds enige tijd merk ik dat het opstarten van Firefox langer duurt en dat het ook langer duurt voordat een site verschijnt die ik zoek.
Hoe komt dit en wat kan ik doen om de snelheid vanouds weer terug te krijgen?
BBgebruiker1
Site Admin
Berichten: 1759
Lid geworden op: 26 jun 2014, 15:55
Locatie: Amersfoort
Zodiac:
Contacteer:

Re: Firefox start de laatste tijd een stuk trager op, hoe krijg ik de snelheid terug??

Ongelezen bericht door BBgebruiker1 »

Mogelijk heeft het te maken met de ingebouwde beveiliging van Firefox, want Firefox 31 controleert bijvoorbeeld downloads op malware.
Ook mogelijke aanvalssites worden geblokkeerd, er staat dus een filter ingeschakeld.
Wat je kan proberen is om de filter deels uit te schakelen, zodat je wel nog gewaarschuwd wordt voor foute sites.
Hiervoor kan je in Firefox de volgende handelingen doen:
Stap 1:
Typ in de adresbalk about:config

Stap 2:
Zoek naar "browser.safebrowsing.malware.enabled" en schakel dit uit zodat de waarde "false" verschijnt door dubbel op de tekst te klikken en de waarde wijzigt.

Stap 3:
Zoek naar "browser.safebrowsing.appRepURL" en dubbelklik op de regel die er staat, haal vervolgens de tekst weg zodat er niets meer staat in de tekstbalk.
Aanname is vaak de oorzaak van ellende.
Plaats reactie

Terug naar “Firefox(Mozilla)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten