Hoe reset je in het Bios het admin wachtwoord voor Dell Latitude E5500?

Forumregels
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
'Topic titel' mag (inclusief spaties) maximaal 114 tekens lang zijn.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Vul het vragenformulier in volgens onderstaand voorbeeld.

Waar je vraag over gaat.
Onderwerp.
Antwoord:
Hier komt waar je vraag over gaat.
Probleembeschrijving.
Antwoord:
Beschrijf het probleem beknopt, vermeld daarbij ook foutmeldingen en/of stopcodes.

Indien van toepassing.
Vul de onderdelen in op de manier zoals getoond in het voorbeeld.
Typ 'n.v.t' waar een onderdeel niet van toepassing is.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
mario64
Berichten: 536
Lid geworden op: 07 mei 2018, 15:10

Hoe reset je in het Bios het admin wachtwoord voor Dell Latitude E5500?

Ongelezen bericht door mario64 »

In een Dell Latitude E5500 is een wachtwoord gebruikt, zodat ik geen instellingen kan wijzigen.
De vorige eigenaar heeft het wachtwoord niet meer.
Hoe kan ik het wachtwoord nu toch uitschakelen?
BBgebruiker1
Site Admin
Berichten: 1756
Lid geworden op: 26 jun 2014, 15:55
Locatie: Amersfoort
Zodiac:
Contacteer:

Re: Hoe reset je in het Bios het admin wachtwoord voor Dell Latitude E5500?

Ongelezen bericht door BBgebruiker1 »

De beschreven manieren voor het verwijderen van het BIOS wachtwoord op het internet hielpen niet voor mijn type laptop.
Toen bedacht ik dat er nog de Hiron's Boot CD is.
Met de Hiron's Boot CD heb ik de laptop opgestart, eerst in de Dos programma's, maar daar kon ik niet echt iets vinden.
Daarna heb ik opgestart in de Mini WindowsXP modus.
Eenmaal geladen, heb ik de toolset geopend en gezocht naar Bios wachtwoorden reset.
Daar vond ik de Bios wachtwoorden manager.
Deze heb ik geopend en deze startte meteen de Dell wachtwoord reset manager op.
Hierin heb ik de service tag (*******-****)ingevuld, waarna ik de wachtwoorden vond van zowel de BIOS admin als ook wachtwoorden voor de hdd (harde schijf).
Het wachtwoord dat ik nodig had bestaat uit 16 tekens, bestaande uit cijfers, kleine letters en hoofdletters.
De vier overige wachtwoorden 3 korte en 1 lange zijn voor de beveiliging op de harde schijf.
Vervolgens heb ik de laptop opnieuw opgestart, in het BIOS (met F2) ging ik naar "security" en klikte op "unlock" waarna ik het opgeschreven wachtwoord (hoofdletter gevoelig) in heb gevoerd..
Et voila, het wachtwoord is verwijderd.
Alle instellingen heb ik daarna terug op default gezet, waarna het systeem meteen ook vlotter werkte.
Dus opgelost met behulp van Hiron's Boot CD !!!!!!
Aanname is vaak de oorzaak van ellende.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast