Moet ik een backup blijven maken van C: als er niets op verandert?

Forumregels
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
'Topic titel' mag (inclusief spaties) maximaal 114 tekens lang zijn.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Vul het vragenformulier in volgens onderstaand voorbeeld.

Waar je vraag over gaat.
Onderwerp.
Antwoord:
Hier komt waar je vraag over gaat.
Probleembeschrijving.
Antwoord:
Beschrijf het probleem beknopt, vermeld daarbij ook foutmeldingen en/of stopcodes.

Indien van toepassing.
Vul de onderdelen in op de manier zoals getoond in het voorbeeld.
Typ 'n.v.t' waar een onderdeel niet van toepassing is.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
clara
Berichten: 138
Lid geworden op: 26 jun 2014, 18:28
Zodiac:

Moet ik een backup blijven maken van C: als er niets op verandert?

Ongelezen bericht door clara »

Momenteel wordt er een backup gemaakt van de C: schijf, maar daar verandert niets aan bestanden, omdat ik alleen vanuit mijn externe schijf werk.
Heeft het zin om de backup van de C: schijf voort te laten zetten?
Moet er van de externe schijf een backup gemaakt worden en hoevaak?
Waar moet ik deze backup dan opslaan of bewaren?
BBgebruiker1
Site Admin
Berichten: 1756
Lid geworden op: 26 jun 2014, 15:55
Locatie: Amersfoort
Zodiac:
Contacteer:

Re: Moet ik een backup blijven maken van C: als er niets op verandert?

Ongelezen bericht door BBgebruiker1 »

Als er aan je C: schijf verder niets verandert, kan je volstaan met een backup bijvoorbeeld éénmaal per maand.
Maar van de externe schijf zullen bestanden ook in een backup opgenomen moeten worden.
Wanneer je een backup van je computer op de externe schijf zet en je maakt een backup van de externe schijf, die je ook op dezelfde externe schijf opslaat.....dat heeft niet zoveel zin.
Want als je externe schijf ooit sneuvelt, raak je die schijf kwijt, met de backup erop van deze schijf met daarop ook nog eens de backup van je computer.
Om deze reden zou je kunnen overwegen om een backup te maken van de externe schijf waarop ook de backup van je computer staat.
Deze backup moet je dan opslaan op een ander medium, zoals internet of een ander extern medium.
En dit medium zal je dan uitsluitend voor je backup moeten gebruiken en inzetten.
Aanname is vaak de oorzaak van ellende.
Plaats reactie

Terug naar “Windows”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten