Geen Tv signaal via TP-Link TL-PA4010 Powerline

Forumregels
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
'Topic titel' mag (inclusief spaties) maximaal 114 tekens lang zijn.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Vul het vragenformulier in volgens onderstaand voorbeeld.

Waar je vraag over gaat.
Onderwerp.
Antwoord:
Hier komt waar je vraag over gaat.
Probleembeschrijving.
Antwoord:
Beschrijf het probleem beknopt, vermeld daarbij ook foutmeldingen en/of stopcodes.

Indien van toepassing.
Vul de onderdelen in op de manier zoals getoond in het voorbeeld.
Typ 'n.v.t' waar een onderdeel niet van toepassing is.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
hutsefluts
Berichten: 784
Lid geworden op: 29 mar 2016, 20:26

Geen Tv signaal via TP-Link TL-PA4010 Powerline

Ongelezen bericht door hutsefluts »

Sinds enkele weken kan ik digitaal tv kijken via mijn provider XS4ALL, hiervoor heb ik 2 ontvangers gekregen.
De ontvangers krijgen hun signaal via de FritzBox router uit de glasvezelmodem.
In de woonkamer heb ik beide ontvangers (getest en) aangesloten en geprogrammeerd.
Digitaal TV kijken wil ik ook op de slaapkamer, daarvoor moest een netwerksignaal aangesloten worden op de andere ontvanger zonder er een kabel voor aan te hoeven leggen.
Hiervoor heb ik bedacht dat dit met Powerline zou kunnen en kocht TP-Link 4010 Powerline set.

Aan de router kant heb ik een netwerkkabel op de adapter aangesloten en de adapter rechtstreeks op de muur aangesloten, volgens de handleiding.
Toen de eerste adapter in het stopcontact zat gingen er 2 lampjes branden, zoals het hoort.
Daarna heb ik op de locatie waar ik de andere aansluiting wilde hebben voor de TV de tweede adapter in de muur aangesloten.
De netwerkkabel heb ik aangesloten op de andere ontvanger en daarna ingeschakeld.
Ook bij de tweede adapter gingen beide lampjes branden, zoals het hoort.
Om verbinding te maken heb ik op het knopje onder de lampjes gedrukt, om te "pairen".
De ontvanger heb ik ingeschakeld, toen verscheen de fout "geen netwerkverbinding".
Intussen heb ik al van alles geprobeerd om een netwerkverbinding opgezet te krijgen, maar niets lijkt te werken.
Wat nu?
BBgebruiker1
Site Admin
Berichten: 1759
Lid geworden op: 26 jun 2014, 15:55
Locatie: Amersfoort
Zodiac:
Contacteer:

Re: Geen Tv signaal via TP-Link TL-PA4010 Powerline

Ongelezen bericht door BBgebruiker1 »

Is het pairen ook gelukt?
Er moeten dan 3 lampjes branden.
Zie je beide adapters ook terug in je router?
Aanname is vaak de oorzaak van ellende.
hutsefluts
Berichten: 784
Lid geworden op: 29 mar 2016, 20:26

Re: Geen Tv signaal via TP-Link TL-PA4010 Powerline

Ongelezen bericht door hutsefluts »

Ja het pairen is gelukt en ik kan beide adapters ook in de router terug vinden.
Er staat bij dat er ook iets van data transmissie heeft plaatsgevonden, meer dan 100Mbit.
Maar als ik de TV ontvanger er daarna op aansluit, krijg ik de melding dat er toch geen netwerk verbinding is.
BBgebruiker1
Site Admin
Berichten: 1759
Lid geworden op: 26 jun 2014, 15:55
Locatie: Amersfoort
Zodiac:
Contacteer:

Re: Geen Tv signaal via TP-Link TL-PA4010 Powerline

Ongelezen bericht door BBgebruiker1 »

Als je beide adapters kunt zien, zijn beide online.
Heb je op de andere locatie de netwerkkabel aan een computer gehangen, laptop of zo?
Een speedtest uitgevoerd om te kijken of er een netwerkverbinding naar buiten is?
Aanname is vaak de oorzaak van ellende.
hutsefluts
Berichten: 784
Lid geworden op: 29 mar 2016, 20:26

Re: Geen Tv signaal via TP-Link TL-PA4010 Powerline

Ongelezen bericht door hutsefluts »

Ik heb alleen de TV er aan gehangen, geen laptop om de netwerk verbinding te testen.
Je hebt het over speedtest, welke site is dan betrouwbaar voor het testen?
BBgebruiker1
Site Admin
Berichten: 1759
Lid geworden op: 26 jun 2014, 15:55
Locatie: Amersfoort
Zodiac:
Contacteer:

Re: TP-Link TL-PA4010 Powerline, geen Tv signaal

Ongelezen bericht door BBgebruiker1 »

Na het aansluiten van de adapters is het zinvol om te testen of er ook daadwerkelijk een netwerk verbinding is.
Dit kan je doen door een speedtest uit te voeren, deze kan je bijvoorbeeld "hier" uitvoeren.
Natuurlijk kan je ook op andere manieren testen, maar met de speedtest kan je wat concreter zien wat er gebeurt.
Als je die test gedaan hebt, kan je nog een keer proberen om de TV ontvanger aan te sluiten en kijken wat er gebeurt.
Aanname is vaak de oorzaak van ellende.
hutsefluts
Berichten: 784
Lid geworden op: 29 mar 2016, 20:26

Re: TP-Link TL-PA4010 Powerline, geen Tv signaal

Ongelezen bericht door hutsefluts »

Uiteindelijk, het is gelukt en ik kan TV kijken via Powerline.

Toen ik een computer aan heb gesloten, kreeg ik de melding dat er een netwerkverbinding was.
Het verbinden met internet duurde even, het lukte de eerste keer niet maar na verversen was er ineens een netwerk verbinding.
Daarna heb ik de speedtest gedaan.
Vervolgens heb ik de TV ontvanger er opnieuw aan gehangen en ingeschakeld.
De ontvanger ging initialiseren, nu werkt alles zoals het hoort.
Bedankt hoor!!
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten