chatmogelijkheden in het forum

Hier komen ideeën, aan en/of opmerkingen.
Forumregels
Gasten mogen alleen in het forum 'suggesties' een bericht achterlaten.
Wij vragen je hiervoor het formulier in te vullen.
Bezoekers feedback of terugkoppeling is belangrijk en welkom.
Het onderwerp mag (inclusief spaties) maximaal 114 tekens lang zijn.

Reclame zonder vooraf overleg, met een moderator, zal worden verwijderd.
hutsefluts
Berichten: 781
Lid geworden op: 29 mar 2016, 20:26

chatmogelijkheden in het forum

Ongelezen bericht door hutsefluts »

Antwoorden op een onderwerp in het forum duurt soms enkele dagen, met chatmogelijkheid zou dit veel sneller kunnen gaan.
Je kunt dan direct vragen stellen aan mensen.
Zijn daar mogelijkheden voor?
BBgebruiker1
Site Admin
Berichten: 1757
Lid geworden op: 26 jun 2014, 15:55
Locatie: Amersfoort
Zodiac:
Contacteer:

Re: chatmogelijkheden in het forum

Ongelezen bericht door BBgebruiker1 »

Dat is inderdaad een goed idee.
Er is nu ook een chatmogelijkheid voor geregistreerde forumleden, de chat heet 'mchat' en kan je links bovenaan vinden.
Je kunt alleen gebruik maken van het forum als je in dit forum bent ingeschreven.
Wil je ook forumlid worden?
Klik dan 'hier' om jezelf te registreren.
Aanname is vaak de oorzaak van ellende.
peer_76
Berichten: 18
Lid geworden op: 06 jun 2023, 22:02

Re: chatmogelijkheden in het forum

Ongelezen bericht door peer_76 »

Een oud topic, maar mogelijk nog wel relevant.

Het voordeel van een chat is dat er inderdaad sneller interactie mogelijk is. Het nadeel daarvan is dat het forum daardoor mogelijk een mindere prioriteit kan krijgen. Alles wat op het forum zelf word geplaatst is weer extra content wat altijd weer teruggelezen kan worden, ook door potentiële nieuwe leden.
Zelf heb ik ook een tijd geleden een chat op een van mijn forums gehad, inclusief een messenger functie om 1 op 1 gesprekken te kunnen voeren. Uiteindelijk heb ik dat, o.a. naar aanleiding van feedback van mijn forumleden, die chat weer verwijderd.

Een chat kan dus een mooie aanvulling zijn, maar ook een storende factor.
BBgebruiker1
Site Admin
Berichten: 1757
Lid geworden op: 26 jun 2014, 15:55
Locatie: Amersfoort
Zodiac:
Contacteer:

Re: chatmogelijkheden in het forum

Ongelezen bericht door BBgebruiker1 »

Klopt helemaal
Het forum is ontstaan ten tijde dat ik nog in het onderwijs werkzaam was, toen werd er regelmatig van chat gebruik gemaakt.
Er kwamen toen zoveel vragen dat ik er een hoop in het forum heb gestopt zodat ook anderen er iets aan hebben.
Vaker gebruik ik onderdelen uit een chat om vragen voor het forum te formuleren.
Daarnaast is mijn insteek om de verschillende toeters en bellen (extensies) uitgeprobeerd en geconfigureerd te hebben.
Verder doe ik dit voor de lol en als er ook nog mensen baat bij hebben, dan ben ik al dik tevreden.
Aanname is vaak de oorzaak van ellende.
peer_76
Berichten: 18
Lid geworden op: 06 jun 2023, 22:02

Re: chatmogelijkheden in het forum

Ongelezen bericht door peer_76 »

BBgebruiker1 schreef: 09 jul 2023, 03:05 Daarnaast is mijn insteek om de verschillende toeters en bellen (extensies) uitgeprobeerd en geconfigureerd te hebben.
Ik ken dat. Als forumbeheerder wil je zoveel mogelijk functies aan kunnen bieden aan de forumleden. Het nadeel is dat het voor forumleden dan een overmaat aan functies op kan leveren. Als forumbeheerder is het dus een kunst om als gewoon forumlid naar het forum te kijken. Less is more.
Zelf heb ik daarom weer een hoop zaken uitgeschakeld.
BBgebruiker1
Site Admin
Berichten: 1757
Lid geworden op: 26 jun 2014, 15:55
Locatie: Amersfoort
Zodiac:
Contacteer:

Re: chatmogelijkheden in het forum

Ongelezen bericht door BBgebruiker1 »

@peer_76, bedankt voor je toelichting. Voor mijn eigen beeldvorming wil ik dan graag weten wat dan verstandig is in te schakelen (of ingeschakeld te laten) en wat is beter om uit te schakelen.
Aanname is vaak de oorzaak van ellende.
peer_76
Berichten: 18
Lid geworden op: 06 jun 2023, 22:02

Re: chatmogelijkheden in het forum

Ongelezen bericht door peer_76 »

BBgebruiker1 schreef: 17 jul 2023, 09:43 Voor mijn eigen beeldvorming wil ik dan graag weten wat dan verstandig is in te schakelen
Een forumstyle waarmee het forum te herkennen is ten opzichte van andere phpBB fora is altijd handig (maar dat is ook al het geval) met daarbij in elk geval de optie om de standaard Prosilver te kunnen kiezen als persoonlijke style. Verder is het ook aan te bevelen om externe links in een nieuwe tabblad te laten openen, en die extentie is hier ook aanwezig.
Voor de rest is het een beetje aftasten welke extentie een meerwaarde voor het forum heeft. Zo kan je met Thanks for posts een bericht leuk vinden waardoor er meer interactie kan ontstaan.
Het belangrijkste is dat de extra functies geen bomen zijn waardoor je het bos niet meer ziet en de extenties geen conflicten met elkaar veroorzaken. Uitproberen en testen dus.
Plaats reactie

Terug naar “Suggesties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten