Nieuwe netwerkkaart geeft vraagteken in Windows 7

Forumregels
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
'Topic titel' mag (inclusief spaties) maximaal 114 tekens lang zijn.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Vul het vragenformulier in volgens onderstaand voorbeeld.

Waar je vraag over gaat.
Onderwerp.
Antwoord:
Hier komt waar je vraag over gaat.
Probleembeschrijving.
Antwoord:
Beschrijf het probleem beknopt, vermeld daarbij ook foutmeldingen en/of stopcodes.

Indien van toepassing.
Vul de onderdelen in op de manier zoals getoond in het voorbeeld.
Typ 'n.v.t' waar een onderdeel niet van toepassing is.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
hutsefluts
Berichten: 784
Lid geworden op: 29 mar 2016, 20:26

Nieuwe netwerkkaart geeft vraagteken in Windows 7

Ongelezen bericht door hutsefluts »

De netwerkkaart van mijn computer lijkt defect en heb ik vervangen.
Op mijn computer is Windows 7 geïnstalleerd.
Na de installatie van de nieuwe kaart heb ik de computer opnieuw opgestart.
Nu zie ik in de netwerkkaart een geel vraagteken en er is geen verbinding naar het internet.
Wat is er hier aan de hand?
BBgebruiker1
Site Admin
Berichten: 1759
Lid geworden op: 26 jun 2014, 15:55
Locatie: Amersfoort
Zodiac:
Contacteer:

Re: Nieuwe netwerkkaart geeft vraagteken in Windows 7

Ongelezen bericht door BBgebruiker1 »

Als er geen verbinding met het netwerk is, kan dat verschillende oorzaken hebben.
Een oorzaak kan zijn dat er geen IP-adres verkregen kan worden van DHCP.
Een andere oorzaak kan zijn dat de aansturing van de netwerkkaart niet goed is.

Om uit te sluiten dat het om een fout IP-adres gaat, kan je de volgende stappen uitvoeren:
Typ in uitvoeren het commando 'cmd', waarna een zwart venster met opdracht prompt verschijnt.
Typ hier het commando 'ipconfig /renew'
Als het IP-adres vernieuwd wordt, is je probleem hiermee opgelost.
Wanneer je de melding krijgt met de strekking dat er geen netwerk apparaat aangesloten is, dan ligt het waarschijnlijk aan de netwerkkaart die niet goed wordt aangestuurd.
Windows heeft geen passend stuurprogramma kunnen vinden voor het netwerkapparaat, je kunt het bijwerken door het stuurprogramma te vervangen voor een stuurprogramma van de bijgeleverde CD.
Als je geen CD met stuurprogramma's hebt, kan je ook op het internet zoeken naar een passend stuurprogramma.
Om het probleem op te kunnen lossen, kan je in apparaat beheer zoeken naar het netwerkapparaat.
Als je het apparaat hebt gevonden, dan rechter muisklik en klik 'eigenschappen'.
Klik in het venster dat opent op de tab 'stuurprogramma' en vervolgens op 'stuurprogramma bijwerken'
Kies 'zelf ... kiezen' en plaats de CD met stuurprogramma's.
Selecteer de locatie met drive letter van de CD en zoek op de CD naar de stuurprogramma's voor je besturing systeem en klik op 'bijwerken'.
Anders moet je de locatie selecteren waar je de gedownloade stuurprogramma's hebt opgeslagen.
Wanneer nu het gele rondje met vraagteken of uitroepteken is verdwenen, werkt het apparaat nu wel naar behoren.
Open om te controleren een internet browser en kijk of je bijvoorbeeld 'google.com' kunt vinden.
Als dat is gelukt heb je de internet verbinding hersteld.
Aanname is vaak de oorzaak van ellende.
Plaats reactie

Terug naar “7”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten