Oudere documenten in Word 2016 tonen afbeeldingen alleen in leesmodus.

Forumregels
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
'Topic titel' mag (inclusief spaties) maximaal 114 tekens lang zijn.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Vul het vragenformulier in volgens onderstaand voorbeeld.

Waar je vraag over gaat.
Onderwerp.
Antwoord:
Hier komt waar je vraag over gaat.
Probleembeschrijving.
Antwoord:
Beschrijf het probleem beknopt, vermeld daarbij ook foutmeldingen en/of stopcodes.

Indien van toepassing.
Vul de onderdelen in op de manier zoals getoond in het voorbeeld.
Typ 'n.v.t' waar een onderdeel niet van toepassing is.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
hutsefluts
Berichten: 780
Lid geworden op: 29 mar 2016, 20:26

Oudere documenten in Word 2016 tonen afbeeldingen alleen in leesmodus.

Ongelezen bericht door hutsefluts »

Oudere Word (2010) documenten met afbeeldingen worden in Word 2016 (compatibiliteitsmodus) vaak alleen met 'leesmodus' volledig weergegeven.
Het document wordt (meestal) in compatibiliteitsmodus weergegeven.
In de compatibiliteitsmodus worden (de meeste) afbeeldingen niet getoond.
Hoe komt dat en hoe los ik dit probleem op?
BBgebruiker1
Site Admin
Berichten: 1756
Lid geworden op: 26 jun 2014, 15:55
Locatie: Amersfoort
Zodiac:
Contacteer:

Re: Oudere documenten in Word 2016 tonen afbeeldingen alleen in leesmodus.

Ongelezen bericht door BBgebruiker1 »

Heeft het soms met bestandsblokkering te maken?
In dat geval kan je 'hier' meer informatie vinden.
Aanname is vaak de oorzaak van ellende.
hutsefluts
Berichten: 780
Lid geworden op: 29 mar 2016, 20:26

Re: Oudere documenten in Word 2016 tonen afbeeldingen alleen in leesmodus.

Ongelezen bericht door hutsefluts »

Nee dat lost het probleem niet op.
Naast de compatibiliteitsmodus is het probleem bij veelal de meeste documenten (gemaakt in Office 2010) dat de tekstomloop standaard verkeerd staat ingesteld in Word 2016, zodat je in elk afzonderlijk document de instellingen moet wijzigen als een afbeelding in dat document niet wordt weergegeven.

Dit doe je door met de rechter muisknop op de locatie te klikken waar de afbeelding zou moeten staan en daarna klikken op 'tekst boven en onder'.
Wanneer je die instelling op dat moment wijzigt, verschijnt de afbeelding in het document.

Vervelende is alleen dat je dit steeds moet herhalen in dat document voor alle afbeeldingen die niet worden weergegeven.

Stel je nu voor dat je dit bij documenten met veel afbeeldingen moet doen en dat vervolgens bij meer dan 1000 documenten, dat is niet meer leuk.

Vraag is dan:
Hoe kan je in Word 2016 de instellingen voor het openen van documenten zo instellen dat de tekst rond afbeeldingen op 'boven en onder' ingesteld blijft?
BBgebruiker1
Site Admin
Berichten: 1756
Lid geworden op: 26 jun 2014, 15:55
Locatie: Amersfoort
Zodiac:
Contacteer:

Re: Oudere documenten in Word 2016 tonen afbeeldingen alleen in leesmodus.

Ongelezen bericht door BBgebruiker1 »

Misschien heeft het dan met compatibiliteitsmodus te maken, of problemen die zich daarin voordoen?
Daarover kan je 'hier' meer informatie vinden.
Aanname is vaak de oorzaak van ellende.
hutsefluts
Berichten: 780
Lid geworden op: 29 mar 2016, 20:26

Re: Oudere documenten in Word 2016 tonen afbeeldingen alleen in leesmodus.

Ongelezen bericht door hutsefluts »

Helaas is dat ook niet de oplossing voor ons probleem.
Toen we die stappen volgden zoals beschreven, gebeurde er niets.
Er is ook niets veranderd.

Ik wil nog even opnieuw onder de aandacht brengen dat:
Achter de naam van het Word document met tekst en afbeeldingen is 'compatibiliteitsmodus' te lezen.
Het document opent in de 'afdrukweergave'.
De afbeeldingen zijn niet te zien.
De kaders ervan wel en onderdelen uit vormen, zoals pijlen.

Wanneer ik in een afbeelding kader klik, verschijnt rechts een icoon met tekst 'indelingsopties'.
Ga ik kijken in 'indelingsopties' door er op te klikken, dan is de standaard instelling 'in tekstregel'.
Schakel ik om naar 'lees' modus, dan kan ik de afbeeldingen wel gewoon zien.

Maak ik in Word een nieuw document, ook met tekst en afbeeldingen, dan verandert er iets in 'indelingsopties'.
De standaard instelling is veranderd naar 'met tekst terugloop' met eronder 'vierkant' geselecteerd en onderaan 'tekst verplaatsen' aangevinkt.
BBgebruiker1
Site Admin
Berichten: 1756
Lid geworden op: 26 jun 2014, 15:55
Locatie: Amersfoort
Zodiac:
Contacteer:

Re: Oudere documenten in Word 2016 tonen afbeeldingen alleen in leesmodus.

Ongelezen bericht door BBgebruiker1 »

Het blijkt een rechten probleem te zijn.
Dit doet zich voor als je bijvoorbeeld in Windows 10 Home editie gebruik maakt van lokale accounts.
Er zijn 3 soorten gebruikers accounts; de 'beperkte gebruiker', de 'beheerder' en de verborgen 'administrator'.
Open je een ouder Word doc. met Word 2016 als 'beperkte gebruiker', dan kan je deze problemen tegenkomen.
Open je datzelfde Word doc. met Word 2016 uitgevoerd als 'beheerder', dan wordt zowel de tekst als ook afbeeldingen wel gewoon getoond.
Deze vraag heb ik in het Microsoft forum gesteld, met de oplossing die ik daarvoor heb gevonden.
Het onderwerp kan je 'hier' vinden.

Dit probleem doet zich overigens niet voor wanneer je als 'beperkte gebruiker' een nieuw Word document maakt met tekst en afbeeldingen.
Aanname is vaak de oorzaak van ellende.
Plaats reactie

Terug naar “Word”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten