Hoe zet je de pictogrammen van programma's op het bureaublad?

Forumregels
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
'Topic titel' mag (inclusief spaties) maximaal 114 tekens lang zijn.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Invullen vragenformulier:
Extra toelichting onderaan in het formulier toevoegen.
Onderwerp:Omschrijving (met relevante details) waar je vraag over gaat.
Probleembeschrijving:Vermeld ook foutmeldingen en/of stopcodes.
Typ 'n.v.t' alleen bij onderdeel dat niet van toepassing is.
clara
Zodiac:

Hoe zet je de pictogrammen van programma's op het bureaublad?

Ongelezen bericht door clara »

Ik wil, als ik op de computer ga werken vanaf mijn bureaublad gelijk bij mijn programma's kunnen.
Hoe kan ik snelkoppelingen maken naar mijn bureaublad?
BBgebruiker1
Site Admin
Zodiac:
Contacteer:

Re: Hoe zet je de pictogrammen van programma's op het bureaublad?

Ongelezen bericht door BBgebruiker1 »

De programma's die je kunt gebruiken staan meestal op meerdere plekken:
In start en een snelkoppeling van het programma op het bureaublad.

Soms kan je per ongeluk een snelkoppeling verwijderen, of er is tijdens de installatie gekozen om geen snelkoppeling op je bureaublad te plaatsen.

Er zijn meerdere manieren om een snelkoppeling op je bureaublad te krijgen, maar hierna volgen de 2 gemakkelijkste:

Manier 1 (gemakkelijkst):
Door in start eerst te zoeken waar je programma staat (waarvan je de snelkoppeling op het bureaublad wilt plaatsen).
Als het programma in een map zit, klik dan op de map waarna de inhoud ervan getoond wordt.
Controleer in de eigenschappen van het icoon, klik op de tab 'snelkoppeling', er moet staan 'doeltype: toepassing'.
Klik met de linker muisknop op het icoon (en houd de knop ingedrukt), sleep daarna het icoon naar het bureaublad en laat daar de muisknop weer los.
Er verschijnt een icoon met een pijltje op het bureaublad met de naam van het programma dat je zocht.

Manier 2 (iets moeilijker):
De meeste programma's worden standaard geïnstalleerd op de C: schijf in een map met tekst als 'program files'.
Zoek daarin naar de map met het programma waarvan je een snelkoppeling op je bureaublad wilt plaatsen.
In de map staan bestanden, maar je zoekt het bestand met als type 'toepassing'.
Klik er met de rechter muisknop op en kies in het menu op 'snelkoppeling maken', waarna er een venster opent met de vraag 'op bureaublad plaatsen?'
Klik dan op 'ja' of 'ok', waarna er een snelkoppeling op het bureaublad geplaatst wordt.
Aanname is vaak de oorzaak van ellende.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”