Hoe installeer ik VirtualBox in Mint?

Forumregels
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
'Topic titel' mag (inclusief spaties) maximaal 114 tekens lang zijn.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Vul het vragenformulier in volgens onderstaand voorbeeld.

Waar je vraag over gaat.
Onderwerp.
Antwoord:
Hier komt waar je vraag over gaat.
Probleembeschrijving.
Antwoord:
Beschrijf het probleem beknopt, vermeld daarbij ook foutmeldingen en/of stopcodes.

Indien van toepassing.
Vul de onderdelen in op de manier zoals getoond in het voorbeeld.
Typ 'n.v.t' waar een onderdeel niet van toepassing is.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
hutsefluts
Berichten: 784
Lid geworden op: 29 mar 2016, 20:26

Hoe installeer ik VirtualBox in Mint?

Ongelezen bericht door hutsefluts »

Ik wil graag virtuele machines installeren voor allerlei testdoeleinden.
Maar daarnaast wil ik ook liever werken vanaf een virtuele machine, want een virtuele machine terugzetten is sneller gedaan dan een besturing systeem te kopieren.
Hoe doe je de installatie van VirtualBox in Mint?
BBgebruiker1
Site Admin
Berichten: 1759
Lid geworden op: 26 jun 2014, 15:55
Locatie: Amersfoort
Zodiac:
Contacteer:

Re: Hoe installeer ik VirtualBox in Mint?

Ongelezen bericht door BBgebruiker1 »

De makkelijkste manier is de onderstaande regel kopiëren (zonder ' ' aan het begin en einde van de regel) en dit plakken in het 'terminal' venster:
'wget http://download.virtualbox.org/virtualb ... _amd64.deb -O /tmp/virtual-box.deb'

Het is daarbij verstandig om 'http://download.virtualbox.org/virtualb ... _amd64.deb' te vervangen door de link van het meest recente programma, welke die meest recente anders moet je straks opnieuw de installatie doen omdat er een nieuwere update/upgrade beschikbaar is en dat is dubbel werk.

Voer daarna het onderstaande commando uit door:
'sudo dpkg -i /tmp/virtual-box.deb'

Oorspronkelijke handleiding is Engelstalig en staat 'hier'.

Download meteen ook de VirtualBox Extensionpack van VirtualBox.org, klik 'hier' om het meteen op te halen.
De installatie van het extensionpack doe je door naar de download opslag plek te gaan, klik er met de rechter muisknop op en kies in het menu voor 'openen met virtualbox', volg daarna de stappen om de installatie te voltooien.
Aanname is vaak de oorzaak van ellende.
Plaats reactie

Terug naar “Virtueel”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten