Hoe los ik in VirtualBox Mint 'draait in modus voor weergave via programmatuur' op?

Forumregels
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
'Topic titel' mag (inclusief spaties) maximaal 114 tekens lang zijn.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Vul het vragenformulier in volgens onderstaand voorbeeld.

Waar je vraag over gaat.
Onderwerp.
Antwoord:
Hier komt waar je vraag over gaat.
Probleembeschrijving.
Antwoord:
Beschrijf het probleem beknopt, vermeld daarbij ook foutmeldingen en/of stopcodes.

Indien van toepassing.
Vul de onderdelen in op de manier zoals getoond in het voorbeeld.
Typ 'n.v.t' waar een onderdeel niet van toepassing is.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
hutsefluts
Berichten: 786
Lid geworden op: 29 mar 2016, 20:26

Hoe los ik in VirtualBox Mint 'draait in modus voor weergave via programmatuur' op?

Ongelezen bericht door hutsefluts »

Na de installatie van Linux Mint 18.1 in VirtualBox verschijnt de melding 'draait in modus voor weergave via programmatuur'.
Hoe los ik dit probleem op?
BBgebruiker1
Site Admin
Berichten: 1762
Lid geworden op: 26 jun 2014, 15:55
Locatie: Amersfoort
Zodiac:
Contacteer:

Re: Hoe los ik in VirtualBox Mint 'draait in modus voor weergave via programmatuur' op?

Ongelezen bericht door BBgebruiker1 »

Dit heeft te maken met 'guest additions'.
Dit probleem lossen we op in de virtuele Linux Mint installatie met 'terminal'.
De geïnstalleerde guest additions moeten eerst verwijderd worden.
Zorg er wel eerst voor dat je niet alleen de meest recente versie hebt geinstalleerd van VirtualBox.
Maar controleer/installeer ook de bijbehorende versie van VirtualBox extension pack.
Je kan 'hier' controleren of je de meest recente versie van VirtualBox hebt.
Doe dan achter elkaar onderstaande stappen.

Stap 1:
Open een terminal en typ 'sudo apt remove virtualbox-guest*'
Voer het wachtwoord in voor de beheerdersaccount.

Stap 2:
Kies boven het venster van de virtuele machine 'apparaten' en daarna 'invoegen cd guest...'
In het venster dat verschijnt kies 'nee' om de installatie af te breken.

Stap 3:
Ga terug in terminal en typ '/media/gebruikersnaam/', waarbij 'gebruikersnaam' de naam is waarmee je bent ingelogd.
Druk èènmaal op de 'tab' toets, waarna 'vboxadditions_x' verschijnt, x staat voor de versienummer VBoxAdditions.
Het geheel ziet er dan als volgt uit '/media/gebruikersnaam/vboxadditions_x'

Stap 4:
Om nu in die map te komen en zien wat er in zit en te kiezen wat je zoekt druk je eerst in de terminal op de 'home' toets.
Cursor gaat naar het begin van de regel, typ nu 'cd' met een spatie.
Er staat nu 'cd /media/gebruikersnaam/vboxadditions_x' en je zit in de map vboxadditions, druk dan op de [enter] toets.

Stap 5:
Om nu de inhoud van de map weer te geven, typ 'ls -alph'
Kopieer uit de lijst die verschijnt 'vboxlinuxadditions.run' en plak het achter het commando 'sudo ./'
Er komt te staan 'sudo ./vboxlinuxadditions.run' en druk vervolgens op de [enter] toets.
De vraag volgt of je wilt doorgaan, typ 'yes' zodat het systeem op de achtergrond de nodige instellingen kan maken.

Stap 6:
Na het instellen van de configuratie volgt de melding 'systeem opnieuw opstarten'.
Schakel het (virtueel) systeem uit.
Start het virtuele Linux Mint systeem in VirtualBox op.

De melding 'draait in modus voor weergave via programmatuur' is nu verdwenen.

Bovenstaand is mijn Nederlandse vertaling uit de video die je 'hier' kunt terugvinden.
De video kan je ook 'hier' op YouTube vinden.
Aanname is vaak de oorzaak van ellende.
Plaats reactie

Terug naar “Linux Mint”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten