Hoe schakel je Feed in phpBB forum in?

Hier komen alle computer gerelateerde vragen die niet in een andere categorie passen.
Forumregels
In dit forum mag jij jezelf voorstellen, of als je in de andere fora geen antwoord kunt vinden op jouw vraag, die vraag in dit forum stellen.
mario64
Berichten: 536
Lid geworden op: 07 mei 2018, 15:10

Hoe schakel je Feed in phpBB forum in?

Ongelezen bericht door mario64 »

Sinds kort heb ik een phpBB forum waarbij ik ook graag Feed wil inschakelen, maar ik heb geen idee hoe dat te doen.
Welke stappen moet ik doen om Feed werkend te krijgen?
BBgebruiker1
Site Admin
Berichten: 1759
Lid geworden op: 26 jun 2014, 15:55
Locatie: Amersfoort
Zodiac:
Contacteer:

Re: Hoe schakel je Feed in phpBB forum in?

Ongelezen bericht door BBgebruiker1 »

Feed format
De standaard feed voor phpBB is ATOM format, NIET RSS.
Maar sommige feed readers kunnen het ATOM format niet goed lezen.
ATOM is een legitiem format maar het is wat ongebruikelijk gestructureerd en er zijn voorlopig ook geen plannen om RSS format ondersteuning aan phpBB 3.x toe te voegen.

Hoe schakel je het in en waar zie je het?
Om het in basale vorm in te schakelen, ga naar ACP (Access Control Panel)/Algemeen/Feed instellingen.
1) Zet "Enable Feeds" op "Inschakelen".
2) Zet "Enable board-wide feed" to "Inschakelen"
Laat alle andere instellingen ongewijzigd.
Als je naar de index pagina voor het forum gaat, laat je internet zoekmachine rechts naast het adres een selecteerbaar feed icoon zien (Internet Explorer 8 en Firefox 3.6), waarmee je de feed pagina opent.

Feed openen via Url
Een voorbeeld feed url voor gebruik in een browser die feeds ondersteunt of in een feed reader is:
http://jouwsite.xx/phpbb/feed.php
De actuele Url (locatie van de feed.php) is afhankelijk van de jouw forum installatie.

Bovenstaande tekst is door mij vertaald, de oorspronkelijke tekst komt van een Engelstalige site die je 'hier' kunt vinden.
Aanname is vaak de oorzaak van ellende.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten