NAS apps niet meer bereikbaar vanaf internet met FritzBox 7490?

Forumregels
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
'Topic titel' mag (inclusief spaties) maximaal 114 tekens lang zijn.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Vul het vragenformulier in volgens onderstaand voorbeeld.

Waar je vraag over gaat.
Onderwerp.
Antwoord:
Hier komt waar je vraag over gaat.
Probleembeschrijving.
Antwoord:
Beschrijf het probleem beknopt, vermeld daarbij ook foutmeldingen en/of stopcodes.

Indien van toepassing.
Vul de onderdelen in op de manier zoals getoond in het voorbeeld.
Typ 'n.v.t' waar een onderdeel niet van toepassing is.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
hutsefluts
Berichten: 780
Lid geworden op: 29 mar 2016, 20:26

NAS apps niet meer bereikbaar vanaf internet met FritzBox 7490?

Ongelezen bericht door hutsefluts »

Vanaf de firmware update van 6.30 naar 6.50 in de FB7490 ervaar ik verbindingsproblemen van en naar de NAS applicaties met het internet.
Eerst was het zo dat alleen VPN verbindingen problemen ondervonden vanaf het internet, maar sinds enige tijd merk ik dat andere applicaties ook niet meer bereikbaar zijn vanaf het internet.
Al mijn applicaties waren bereikbaar vanaf een internet adres met bepaalde poorten die ik had ingesteld.
Wanneer ik de poorten wil instellen vanaf de NAS, kan de UPnP router vanaf de NAS niet gevonden worden.
Toen heb ik 'downgrade' software gebruikt van de site van de fabrikant en daarna werkte alles weer als vanouds.
Ook de instellingen had ik daarna zo ingesteld dat updates handmatig door mij zouden worden doorgevoerd, om automatische update van de firmware te voorkomen.
Dat ging enige tijd goed, totdat ik op een dag inlogde op de router en zag dat de interface naar de console was veranderd en ik meteen begreep dat er een update was geforceerd.
Opnieuw kan de UPnP router niet meer gevonden worden.
Aan zich niet erg, want dan stel ik de poort regels handmatig in.
Ondanks het handmatig instellen van de poorten waren de applicaties toch niet meer vanaf het internet bereikbaar.
Vanaf het internet heb ik de poorten gescand met een poortscanner, deze poorten staan ook gewoon open.
Toen dat handmatig instellen niet leek te werken, heb ik de NAS op de aangesloten poort als 'exposed' op de router ingesteld, 'exposed' bekend als DMZ, heeft wat extra instellingen nodig om de risico's zo klein mogelijk te houden.
Maar ook dat heeft niet geholpen, want mijn applicaties waren nog steeds niet vanaf het internet te benaderen.
Contact met de provider leverde op dat ik 'downgrade software' kan proberen, om de oudere firmware weer terug te zetten op de router.
Of contact opnemen met de leverancier van de router, in dit geval AVM.
Later was de downgrade software niet meer te downloaden.
Over downgrade software had ik ook nagedacht en bedacht dat ik daarna problemen zou kunnen krijgen met de instellingen van het VLan verkeer voor interactieve tv.
Maar AVM deed geen ondersteuning voor de NAS, daarvoor zou ik contact op moeten nemen met de fabrikant van de NAS.
Intussen heb ik contact opgenomen met de provider en deze bevestigt dat 'downgrade' kan leiden tot problemen met VLan verkeer op de router.
Mijn vraag hier:
Heeft iemand identieke problemen ondervonden met verbindingen naar apps vanaf een NAS met het internet via de FritzBox modem-router 7490?
BBgebruiker1
Site Admin
Berichten: 1756
Lid geworden op: 26 jun 2014, 15:55
Locatie: Amersfoort
Zodiac:
Contacteer:

Re: NAS apps niet meer bereikbaar vanaf internet met FritzBox 7490?

Ongelezen bericht door BBgebruiker1 »

Intussen heb ik mijn problemen opnieuw met de provider kort gesloten en daar meende men dat ik met het oog op functionaliteit van de FB7490 misschien toch beter af was met een nieuwe router, de FB 7581.
Minpunt aan de nieuwe router waren problemen met Dect telefoons, dat zou niet werken.
Toch wilde ik de nieuwe router proberen en terugkoppelen of dat de oplossing is voor mijn verbindingsproblemen.
Aanname is vaak de oorzaak van ellende.
BBgebruiker1
Site Admin
Berichten: 1756
Lid geworden op: 26 jun 2014, 15:55
Locatie: Amersfoort
Zodiac:
Contacteer:

Re: NAS apps niet meer bereikbaar vanaf internet met FritzBox 7490?

Ongelezen bericht door BBgebruiker1 »

Op het XS4all gebruikersforum heb ik er ook een item voor aangemaakt, dat kan je 'hier' vinden.
Aanname is vaak de oorzaak van ellende.
Plaats reactie

Terug naar “NAS”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten