Windows 7 x64, IPCam in Internet Explorer mag opname niet opslaan op ingestelde locatie.

Forumregels
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
'Topic titel' mag (inclusief spaties) maximaal 114 tekens lang zijn.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Vul het vragenformulier in volgens onderstaand voorbeeld.

Waar je vraag over gaat.
Onderwerp.
Antwoord:
Hier komt waar je vraag over gaat.
Probleembeschrijving.
Antwoord:
Beschrijf het probleem beknopt, vermeld daarbij ook foutmeldingen en/of stopcodes.

Indien van toepassing.
Vul de onderdelen in op de manier zoals getoond in het voorbeeld.
Typ 'n.v.t' waar een onderdeel niet van toepassing is.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ansvannimwegen
Berichten: 94
Lid geworden op: 15 jul 2014, 16:22

Windows 7 x64, IPCam in Internet Explorer mag opname niet opslaan op ingestelde locatie.

Ongelezen bericht door ansvannimwegen »

In Windowss 7 x64 wil ik beelden bekijken en opnemen van een Foscam beveiligingscamera.
Daarvoor maak ik contact met IPCam Client via Internet Explorer.
Bij het aanmelden verschijnt een melding dat er eerst een programma moet worden geïnstalleerd, als je op de link klikt wordt het programma opgehaald, waarna je het kunt installeren.
Daarna moet ik opnieuw inloggen op het IP adres van de camera en dat werkt ook, maar een opname opslaan lukt niet.
Ik krijg de melding dat ik geen recht heb om iets op te slaan op de standaard ingestelde opslag locatie.
Maar ook als ik een andere locatie kies, krijg ik dezelfde melding dat ik geen recht heb om op de ingestelde locatie op te slaan.
Doe ik iets verkeerd?
BBgebruiker1
Site Admin
Berichten: 1756
Lid geworden op: 26 jun 2014, 15:55
Locatie: Amersfoort
Zodiac:
Contacteer:

Re: Windows 7 x64, IPCam in Internet Explorer mag opname niet opslaan op ingestelde locatie.

Ongelezen bericht door BBgebruiker1 »

Het zou best zo kunnen zijn dat Internet Explorer problemen heeft met dat programma of dat er een rechtenprobleem gaande is.
Maar om dat zeker te weten zou je eerst kunnen proberen een andere internet browser te gebruiken zoals waterfox voor 64-bit besturing systemen.
Die browser kan je 'hier' vinden.
Mogelijk moet je dan wel eerst Adobe Flash Player installeren en daarna het programma 'IPCWebComponents'.
Probeer daarna opnieuw om de instellingen voor opslag te wijzigen.
Lukt dat nog steeds niet, dan is het waarschijnlijk dat het om een rechten probleem gaat.
Maar probeer eerst een andere internet browser, zoals ik hierboven voorstelde.
Aanname is vaak de oorzaak van ellende.
ansvannimwegen
Berichten: 94
Lid geworden op: 15 jul 2014, 16:22

Re: Windows 7 x64, IPCam in Internet Explorer mag opname niet opslaan op ingestelde locatie.

Ongelezen bericht door ansvannimwegen »

Ik heb gedaan wat je voorstelde en toen ik het IP adres invoerde met het poortnummer van de beveiligingscamera kreeg ik het inlogscherm te zien. Daarna kreeg ik de melding dat het programma, dat ik heb gedownload en geïnstalleerd, ook op moet starten.
Dat was met Internet Explorer niet.
Er volgde ook de melding voor de installatie van Flash Player.
Nadat ik toestemming heb gegeven om het hulpprogramma op te starten verscheen er beeld.
Het wijzigen van de locatie lukte ook en ik kan nu ook opnemen.
Internet Explorer lijkt in dit geval het probleem te hebben veroorzaakt.
Maar het is hiermee opgelost.
Super, ik ben dik tevreden.
Bedankt.
Plaats reactie

Terug naar “7”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast