Als ik een computer wil kopen, waar kan ik zinvolle info vinden?

Hier komen alle computer gerelateerde vragen die niet in een andere categorie passen.
Forumregels
In dit forum mag jij jezelf voorstellen, of als je in de andere fora geen antwoord kunt vinden op jouw vraag, die vraag in dit forum stellen.
ansvannimwegen
Berichten: 94
Lid geworden op: 15 jul 2014, 16:22

Als ik een computer wil kopen, waar kan ik zinvolle info vinden?

Ongelezen bericht door ansvannimwegen »

Ik ben bijna toe aan een nieuwe computer.
Er is zoveel informatie te vinden, maar niet alle info is ook zinvol voor mij.
Nu zoek ik een site waar ik duidelijke uitleg krijg over wat voor mij nu zinvol is om te kopen.
Want het heeft geen zin als ik een dure machine koop met allerlei toeters en bellen, terwijl ik dat allemaal niet gebruik.
Heeft iemand een aanrader voor mij?
BBgebruiker1
Site Admin
Berichten: 1759
Lid geworden op: 26 jun 2014, 15:55
Locatie: Amersfoort
Zodiac:
Contacteer:

Re: Als ik een computer wil kopen, waar kan ik zinvolle info vinden?

Ongelezen bericht door BBgebruiker1 »

Op de site 'computer kiezen' vind je uitleg over computers en welk type voor jou zinvol zou zijn om te kopen.
Want het hangt er onder andere inderdaad ook van af wat je met een computer doet.

Een voorbeeld:
Als je een computer gebruikt voor huis tuin en keuken zaken, dan heb je een andere computer nodig dan een gamer of iemand die bijvoorbeeld foto bewerking doet.

Al dat soort zaken worden 'hier' tamelijk duidelijk uitgelegd.

Ik hoop dat je hier meer duidelijkheid krijgt in welke computer voor jou de juiste is.
Aanname is vaak de oorzaak van ellende.
BBgebruiker1
Site Admin
Berichten: 1759
Lid geworden op: 26 jun 2014, 15:55
Locatie: Amersfoort
Zodiac:
Contacteer:

Re: Als ik een computer wil kopen, waar kan ik zinvolle info vinden?

Ongelezen bericht door BBgebruiker1 »

Wat ik zou doen om te bepalen wat voor soort computer ik nodig heb is dit:

Als ik een computer nodig heb om te gamen, dan heb ik een snellere en geavanceerdere computer nodig dan wanneer ik de computer alleen maar gebruik voor mijn mail of tekstverwerking.
Een game computer is daarom vaak ook veel duurder dan een 'gewone computer'.
De volgende vraag die ik mezelf dan zou stellen is wat is het budget voor die computer?
Even terug naar een game computer ... deze kost al gauw meer dan 1000 euro, terwijl je al een gewone computer hebt vanaf 3 a 400 euro.
Dan komt de vraag welk merk computer is voor mij goed en welk merk wil ik absoluut niet.
Antwoord op dat soort vragen kan je op 'tweakers.net' vinden, klik 'hier' om er gelijk heen te gaan.
Je kunt er ook prijzen vergelijken, recensies lezen over apparaten, maar ook lezen over nieuwtjes, de voor en nadelen, enz.
Aanname is vaak de oorzaak van ellende.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten