Waarom ziet Synology NAS de FrtizBox 7581 uPnp router niet?

Forumregels
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
'Topic titel' mag (inclusief spaties) maximaal 114 tekens lang zijn.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Vul het vragenformulier in volgens onderstaand voorbeeld.

Waar je vraag over gaat.
Onderwerp.
Antwoord:
Hier komt waar je vraag over gaat.
Probleembeschrijving.
Antwoord:
Beschrijf het probleem beknopt, vermeld daarbij ook foutmeldingen en/of stopcodes.

Indien van toepassing.
Vul de onderdelen in op de manier zoals getoond in het voorbeeld.
Typ 'n.v.t' waar een onderdeel niet van toepassing is.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
mario64
Berichten: 536
Lid geworden op: 07 mei 2018, 15:10

Waarom ziet Synology NAS de FrtizBox 7581 uPnp router niet?

Ongelezen bericht door mario64 »

Op mijn Synology NAS kan ik geen 'upnp router' instellen, ik krijg de melding dat mijn router niet compatibel zou zijn.
Gemaakte wijzigingen kan ik zo niet naar de router doorzetten.
De router is een Fritzbox 7158 en uPnp is ingeschakeld op de router.
Toen ik de router net binnenkreeg kon ik hem zo configureren vanuit de NAS, maar nu lukt dat niet meer.
Wat is het probleem en hoe los ik dat op?
BBgebruiker1
Site Admin
Berichten: 1757
Lid geworden op: 26 jun 2014, 15:55
Locatie: Amersfoort
Zodiac:
Contacteer:

Re: Waarom ziet Synology NAS de FrtizBox 7581 uPnp router niet?

Ongelezen bericht door BBgebruiker1 »

Staat er voor de NAS in Fritzbox een statisch of dynamisch IP adres voor de NAS gedefinieerd?
In de NAS staat daar een statisch of dynamisch IP adres ingesteld?

De reden voor mijn vragen is deze ....
Afhankelijk van de instellingen van je router, zullen gegevens worden ververst van aangesloten apparaten in het netwerk die communiceren met de router.
Als je zowel op de router als in de NAS een statisch IP adres hebt ingesteld, kan dit problemen opleveren bij het uitwisselen of vernieuwen van gegevens.
Het is daarom verstandig om in de router een statisch IP adres voor de NAS in te stellen en in de NAS een dynamisch adres te laten ophalen zodat elke keer in het DHCP deel van de router informatie kan worden vernieuwd en bijgewerkt van apparaten die in het netwerk communiceren met de router.
Bij het instellen van de router in de NAS kunnen bepaalde instellingen in de router gecontroleerd worden door de NAS.
Na het wijzigen van instellingen van de NAS en/of router, is het verstandig beide apparaten in het netwerk opnieuw op te starten.
Probeer dan opnieuw of je de router nu wel kan instellen.
Aanname is vaak de oorzaak van ellende.
mario64
Berichten: 536
Lid geworden op: 07 mei 2018, 15:10

Re: Waarom ziet Synology NAS de FrtizBox 7581 uPnp router niet?

Ongelezen bericht door mario64 »

Ik heb de instellingen in de NAS gecontroleerd, daar had ik een statisch IP adres ingesteld.
Dus het IP adres van NAS heb ik nu dynamisch ingesteld via DHCP.
In de FritzBox router had ik ook een statisch IP adres ingesteld voor de NAS.
Zowel de router als de NAS heb ik opnieuw laten opstarten.
Daarna heb ik opnieuw geprobeerd om de router in te stellen op de NAS en dit lukte nu zonder problemen, zodat de instellingen van de NAS op de router konden worden ingesteld.
Bedankt voor de informatie.
Plaats reactie

Terug naar “NAS”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten