Hoe maak/wijzig/verwijder ik regels in Hotmail (Outlook.com)?

Forumregels
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
'Topic titel' mag (inclusief spaties) maximaal 114 tekens lang zijn.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Vul het vragenformulier in volgens onderstaand voorbeeld.

Waar je vraag over gaat.
Onderwerp.
Antwoord:
Hier komt waar je vraag over gaat.
Probleembeschrijving.
Antwoord:
Beschrijf het probleem beknopt, vermeld daarbij ook foutmeldingen en/of stopcodes.

Indien van toepassing.
Vul de onderdelen in op de manier zoals getoond in het voorbeeld.
Typ 'n.v.t' waar een onderdeel niet van toepassing is.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
clara
Berichten: 138
Lid geworden op: 26 jun 2014, 18:28
Zodiac:

Hoe maak/wijzig/verwijder ik regels in Hotmail (Outlook.com)?

Ongelezen bericht door clara »

Zie 'VOORBEELD' onderaan de vragenlijst voor uitleg (in de spoiler).
  1. Typ waar je vraag over gaat => Door een regel in Hotmail komt mail van bepaalde afzenders niet in de 'inbox'.
  2. Indien van toepassing, thuis/bedrijfsnetwerk => Thuis.
  3. Indien van toepassing, korte beschrijving wanneer het probleem zich voordoet => Iemand geeft aan mij mail gestuurd te hebben, maar ik zie dat niet in mijn 'inbox'.
Indien van toepassing, omschrijf de huidige situatie of/welke wijziging recentelijk is aangebracht => Volgens mij heb ik geen recente wijzigingen aangebracht.
► Laat Spoiler zien
BBgebruiker1
Site Admin
Berichten: 1762
Lid geworden op: 26 jun 2014, 15:55
Locatie: Amersfoort
Zodiac:
Contacteer:

Re: Hoe maak/wijzig/verwijder ik regels in Hotmail (Outlook.com)?

Ongelezen bericht door BBgebruiker1 »

Stap 1:
Log in en klik (bovenin) rechts in de blauwe balk op het tandwiel.
Er opent rechts een menu, scroll helemaal naar beneden.

Stap 2:
Klik op de link 'alle Outlook-instellingen weergeven'.
Een nieuw venster opent met 3 kolommen.
:arrow: In de linker kolom de instellingen, middelste kolom de opties van de instellingen, rechter kolom de instellingen van elke optie.

Regels bepalen o.a wat er met e-mail moet gebeuren.
:arrow: De instellingen van de regels vindt je onder de tab 'E-mail' in de linker kolom.

Stap 3:
Klik in de middelste kolom op de tab 'regels'.
:arrow: In de rechter kolom zie je het overzicht van ingestelde regels met instellingen ervan.

:idea: Door bovenin (rechter kolom) op 'nieuwe regel toevoegen' te klikken kan je ook regels toevoegen.
Begin met een 'naam', gevolgd door de voorwaarde(n) waaraan voldaan moet worden, hieraan kan je meerdere acties toevoegen.

Ingestelde regels kan je op de volgende manieren bewerken:
:arrow: Je kan een regel in/uit schakelen, of met de 'pijltjes naar omhoog/omlaag' verplaatsen (belangrijkheid), met 'potlood' de instellingen wijzigen en met de 'prullenbak' wordt een regel verplaatst naar de tab 'opruimen'.

Voorbeeld:
Je wilt een regel instellen voor het verzamelen van 'pinterest' berichten, die je naar de map 'pinterest' verplaatst.
Eerst maak je de map 'pinterest' in je mailbox, daarna maak je een nieuwe regel (of je past een bestaande aan) waarmee je mail van pinterest naar de map pinterest laat verplaatsen.
Daarvoor kan je allerlei voorwaarden instellen, zoals 'naam afzender of ontvanger', 'onderwerp', ' of 'tekst inhoud' om een bericht bij binnenkomst naar een specifieke map te verplaatsen.
Er zijn nog meer voorwaarden mogelijk, die je allemaal op een dergelijke manier kunt inzetten.

:arrow: Onder de tab 'opruimen' vindt je regels die je hebt verwijderd uit de tab 'regels', het is een soort prullenbak.
:arrow: Onder de tab 'ongewenste e-mail' kan je bijvoorbeeld 'adressen' of 'onderwerpen' als filter instellen voor ongewenste mail, zoals ongewenste reclame e.d.

:!: Overige opties:
Acties aanpassen: Daarin kan je aangeven hoe het bericht oppervlak er moet uitzien, invoeg toepassingen toevoegen of verwijderen.
E-mail synchroniseren: Daarin kan je o.a mailboxen toevoegen, hoofd afzender instellen bij gebruik van aliassen, etc.
Verwerking berichten: Daarin kan je instellen of en wanneer de prullenbak geleegd moet worden, of en hoe berichten gemarkeerd worden, leesbevestiging instellen, etc.
Doorsturen: Daarin bepaal je waar je mail naar doorgestuurd zal worden.
Automatische antwoorden: Daarmee kan je aangeven of en wanneer je wel/niet beschikbaar bent (potentieel gevaarlijk voor inbraak!)
Aanname is vaak de oorzaak van ellende.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast