Hoe vind ik op mijn pc de product licentie sleutel gegevens van Microsoft producten?

Forumregels
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
'Topic titel' mag (inclusief spaties) maximaal 114 tekens lang zijn.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Invullen vragenformulier:
Extra toelichting onderaan in het formulier toevoegen.
Onderwerp:Omschrijving (met relevante details) waar je vraag over gaat.
Probleembeschrijving:Vermeld ook foutmeldingen en/of stopcodes.
Typ 'n.v.t' alleen bij onderdeel dat niet van toepassing is.
hutsefluts

Hoe vind ik op mijn pc de product licentie sleutel gegevens van Microsoft producten?

Ongelezen bericht door hutsefluts »

Zie 'VOORBEELD' onderaan de vragenlijst voor uitleg (in de spoiler).
  1. Typ waar je vraag over gaat => Van MS Office en Windows wil ik de product key gegevens bewaren.
  2. Indien van toepassing, merk/versie 32-64bit => N.v.t
  3. Indien van toepassing, een korte beschrijving wanneer het probleem zich voordoet => N.v.t
Indien van toepassing, omschrijf de huidige situatie of/welke wijziging recentelijk is aangebracht => N.v.t

► Laat Spoiler zien
BBgebruiker1
Site Admin
Zodiac:
Contacteer:

Re: Hoe vind ik op mijn pc de product licentie sleutel gegevens van Microsoft producten?

Ongelezen bericht door BBgebruiker1 »

Ik heb iets gevonden op de Nirsoft website, het heet produkey en staat helemaal onderaan op de site.
Klik 'hier' om er meteen heen te gaan.
De site vindt je 'hier'.
Aanname is vaak de oorzaak van ellende.
BBgebruiker1
Site Admin
Zodiac:
Contacteer:

Re: Hoe vind ik op mijn pc de product licentie sleutel gegevens van Microsoft producten?

Ongelezen bericht door BBgebruiker1 »

Er is ook een manier om de licentie sleutel van Windows te vinden zonder dat je daarvoor een software pakket hoeft te installeren.
Wat je nodig hebt is 'opdracht prompt' (cmd).
stap 1:
Die moet je zoeken in het zoekvak (vakje met vergrootglas) en opstarten met verhoogde rechten, dus uitvoeren als admin.
Dit doe je door eerst de zoekopdracht 'opdracht prompt' te typen en enter geven.
Stap 2:
Er verschijnt een zwart icoon, klik met rechter muisknop op het icoon en kies in het menu 'uitvoeren als admin'.
Dan opent een zwart venster, daarin staat 'C:\windows\system32>'.
------------------------------------------------------------------------
:!:
Als er iets anders staat, zoals een gebruikersnaaam, dan is er mogelijk sprake van corruptie en moet je de zoekopdracht handmatig uitvoeren.
Stap 1:
Hiervoor klik je in de verkenner op 'deze computer' en klikt op C: (systeemschijf)
Stap 2:
Klik vervolgens eerst op 'windows', in het venster dat opent klik op 'system32', zoek in het venster dat opent naar 'cmd' of 'opdracht prompt'.
------------------------------------------------------------------------
Stap 3:
Als het zwarte venster opent, typ (of kopieer en plak) onderstaand commando in opdracht prompt.
'wmic path softwareLicensingService get OA3xOriginalProductKey'
Aanname is vaak de oorzaak van ellende.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”