MS Edge start niet op, wat moet ik nu doen?

Forumregels
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
'Topic titel' mag (inclusief spaties) maximaal 114 tekens lang zijn.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Vul het vragenformulier in volgens onderstaand voorbeeld.

Waar je vraag over gaat.
Onderwerp.
Antwoord:
Hier komt waar je vraag over gaat.
Probleembeschrijving.
Antwoord:
Beschrijf het probleem beknopt, vermeld daarbij ook foutmeldingen en/of stopcodes.

Indien van toepassing.
Vul de onderdelen in op de manier zoals getoond in het voorbeeld.
Typ 'n.v.t' waar een onderdeel niet van toepassing is.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
avreeken
Berichten: 10
Lid geworden op: 13 mei 2018, 18:54

MS Edge start niet op, wat moet ik nu doen?

Ongelezen bericht door avreeken »

Zie 'VOORBEELD' onderaan de vragenlijst voor uitleg (in de spoiler).
  1. Typ waar je vraag over gaat => MS Edge start niet op, maar een andere browser ook niet
  2. Relevante gegevens, Home/Pro/Business editie, updates, etc. => Home
  3. 32 of 64 bit => x64
  4. Indien van toepassing, korte beschrijving wanneer het probleem zich voordoet =>
Indien van toepassing, omschrijf de huidige situatie of/welke wijziging recentelijk is aangebracht => Eerder werkte alles nog gewoon, maar ineens wil Edge niet meer.

► Laat Spoiler zien
BBgebruiker1
Site Admin
Berichten: 1766
Lid geworden op: 26 jun 2014, 15:55
Locatie: Amersfoort
Zodiac:
Contacteer:

Re: MS Edge start niet op, wat moet ik nu doen?

Ongelezen bericht door BBgebruiker1 »

Start je computer een keer opnieuw op, als dat niet helpt voer de laatste updates uit en maak het cache leeg.
Meer info over MS Edge vindt je 'hier' op de Microsoft site.
Aanname is vaak de oorzaak van ellende.
BBgebruiker1
Site Admin
Berichten: 1766
Lid geworden op: 26 jun 2014, 15:55
Locatie: Amersfoort
Zodiac:
Contacteer:

Re: MS Edge start niet op, wat moet ik nu doen?

Ongelezen bericht door BBgebruiker1 »

Als andere browsers ook niet willen starten, start ik het systeem op in veilige modus.
In Windows 10 moet je dat apart instellen omdat in veilige modus opstarten (out of the box) niet meer werkt.
Hoe je dat instelt kan je 'hier' vinden.
Daarna voer ik in veilige modus eerst foutcontrole uit met 'chkdsk c: /F' en daarna laat ik schijfopruiming uitvoeren, zodat alle overbodige zaken verwijderd worden.
Dat doe ik opzettelijk in veilige modus (bij voorkeur zonder netwerk), in het geval van hackers, etc.
Omdat zo de meeste programma's (ook op afstand) niet worden opgestart en zo niet snel voor problemen zullen zorgen.

Dit werkt natuurlijk niet als je hulp op afstand krijgt waarbij je systeem op afstand wordt overgenomen.
Aanname is vaak de oorzaak van ellende.
Plaats reactie

Terug naar “10”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten