Hoe maak ik een backup van het register in Windows Vista en 7

Forumregels
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
'Topic titel' mag (inclusief spaties) maximaal 114 tekens lang zijn.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Vul het vragenformulier in volgens onderstaand voorbeeld.

Waar je vraag over gaat.
Onderwerp.
Antwoord:
Hier komt waar je vraag over gaat.
Probleembeschrijving.
Antwoord:
Beschrijf het probleem beknopt, vermeld daarbij ook foutmeldingen en/of stopcodes.

Indien van toepassing.
Vul de onderdelen in op de manier zoals getoond in het voorbeeld.
Typ 'n.v.t' waar een onderdeel niet van toepassing is.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
hutsefluts
Berichten: 784
Lid geworden op: 29 mar 2016, 20:26

Hoe maak ik een backup van het register in Windows Vista en 7

Ongelezen bericht door hutsefluts »

Ik wil wijzigingen in het register aanbrengen, maar ik wil het wel "veilig" doen.
Hoe maak ik een backup van het register?
Hoe kan ik een backup van het register terugzetten?
BBgebruiker1
Site Admin
Berichten: 1759
Lid geworden op: 26 jun 2014, 15:55
Locatie: Amersfoort
Zodiac:
Contacteer:

Re: Hoe maak ik een backup van het register in Windows Vista en 7

Ongelezen bericht door BBgebruiker1 »

Register backup maken
Je kunt de volgende stappen alleen uitvoeren als je bent aangemeld als Administrator.
Als je niet als administrator bent aangemeld, kun je alleen instellingen wijzigen die van toepassing zijn op je gebruikersaccount.
Voordat je wijzigingen aanbrengt in een registersleutel of subsleutel, kun je het beste de sleutel of subsleutel exporteren of hiervan een back-up maken.
Je kunt de back-up opslaan op een locatie die je opgeeft, zoals een map op de harde schijf of een verwijderbaar opslagapparaat. Als je aangebrachte
wijzigingen ongedaan wilt maken, kun je de back-up importeren.
1 Open de Register-editor door te klikken op de knop StartAfbeelding van de knop Start, regedit te typen in het zoekvak en op ENTER te drukken.‌
Beheerdersmachtiging vereist.
Als je om het beheerderswachtwoord of een bevestiging wordt gevraagd, typ je het wachtwoord.
2 Klik op de sleutel of subsleutel waarvan je een back-up wilt maken.
3 Open het menu Bestand en klik op Exporteren.
4 Selecteer in het vak Opslaan in de locatie waar je de back-up wilt opslaan en typ in het vak Bestandsnaam een naam voor het back-upbestand.
5 Klik op Opslaan.

Opmerking:
Hoewel je een back-up kunt maken van meer alleen dan de registersleutel of -subsleutel die je wijzigt, zal hierdoor wel het back-upbestand groter worden.
Voordat je het register bewerkt, is het een goed idee om eerst een herstelpunt te maken met Systeemherstel. Het herstelpunt bevat informatie over het register en kan worden gebruikt om wijzigingen in het systeem ongedaan te maken.

Klik "hier" voor het oorspronkelijk artikel.

Backup terugzetten
1 Klik op Start, typ regedit.exe in het zoekvak en druk op Enter. Typ het wachtwoord van de administrator account.
2 Klik in de Register-editor op Bestand> Importeren.
3 Selecteer in het dialoogvenster Registerbestand importeren de locatie waar de back-up is opgeslagen, selecteer het back-upbestand en klik Openen.

Klik "hier" voor het oorspronkelijk artikel.

Opmerking:
Als Systeemherstel is uitgeschakeld, verschijnt er een bericht met de vraag of je Systeemherstel nu wilt inschakelen. Klik op Ja. Schakel vervolgens in het dialoogvenster Systeemeigenschappen het selectie vakje Systeemherstel uitschakelen uit, klik op OK en voer vervolgens deze stap opnieuw uit.
Aanname is vaak de oorzaak van ellende.
Plaats reactie

Terug naar “Windows”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten