Ik kan niet meer op AD en andere sites vanwege beveiligde verbinding, wat nu?

Forumregels
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
'Topic titel' mag (inclusief spaties) maximaal 114 tekens lang zijn.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Vul het vragenformulier in volgens onderstaand voorbeeld.

Waar je vraag over gaat.
Onderwerp.
Antwoord:
Hier komt waar je vraag over gaat.
Probleembeschrijving.
Antwoord:
Beschrijf het probleem beknopt, vermeld daarbij ook foutmeldingen en/of stopcodes.

Indien van toepassing.
Vul de onderdelen in op de manier zoals getoond in het voorbeeld.
Typ 'n.v.t' waar een onderdeel niet van toepassing is.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
hutsefluts
Berichten: 785
Lid geworden op: 29 mar 2016, 20:26

Ik kan niet meer op AD en andere sites vanwege beveiligde verbinding, wat nu?

Ongelezen bericht door hutsefluts »

Zie 'VOORBEELD' onderaan de vragenlijst voor uitleg (in de spoiler).
  1. Typ waar je vraag over gaat => Eerder kon ik gewoon alle websites bezoeken zonder problemen, nu ineens niet meer.
  2. Indien van toepassing, korte beschrijving wanneer het probleem zich voordoet => Gisteren kon ik nog gewoon alle websites bezoeken, maar ineens krijg ik meldingen over een certificaat en dat ik geen toegang krijg via beveiligde verbinding. Ik heb ook met andere internet zoekmachines (Edge en Firefox) geprobeerd op die sites te komen, maar ik krijg steeds dezelfde foutmeldingen.
Indien van toepassing, omschrijf de huidige situatie of/welke wijziging recentelijk is aangebracht => Ikzelf heb geen veranderingen aangebracht.
► Laat Spoiler zien
BBgebruiker1
Site Admin
Berichten: 1761
Lid geworden op: 26 jun 2014, 15:55
Locatie: Amersfoort
Zodiac:
Contacteer:

Re: Ik kan niet meer op AD en andere sites vanwege beveiligde verbinding, wat nu?

Ongelezen bericht door BBgebruiker1 »

Eerst zou ik beginnen met de browsercache te verwijderen, de geschiedenis en cookies.
In Firefox begin je rechts bovenin, door te klikken op het icoon met 3 horizontale streepjes op elkaar, klik in het menu op 'opties'.
In het nieuw geopende venster klik aan de linkerzijde op 'privacy en beveiliging', wis de cookies en geschiedenis.
In Edge ga je ook helemaal rechts bovenin en klikt op het icoon met 3 puntjes horizontaal naast elkaar.
In het menu klik je onderaan op 'instellingen', klik op de button onder het kopje 'browsegegevens wissen' en selecteer wat je wilt wissen.
Sluit de internet zoekmachine en start deze daarna opnieuw, zoek nu opnieuw naar de site die je wilt bezoeken.
Als je nu nog steeds deze foutmeldingen krijgt bij het bezoeken van de sites, zou het zo kunnen zijn dat er misschien een 'bankier beveiliging' actief is omdat je mogelijk nog een handeling moest verrichten om de bankiersbeveiliging af te sluiten.
Je kunt dit controleren door bijvoorbeeld in het webadres de 's' weg te halen bij 'https', want de pagina moet dan opnieuw laden en dan verschijnt de bankier beveiliging.
Als je deze vergeet te beëindigen dan blijft de beveiligde verbinding geactiveerd.
Door de computer opnieuw op te starten en dan in Firefox nogmaals probeert op de sites te komen die je wilde bezoeken, zul je waarschijnlijk geen problemen meer hebben.
Aanname is vaak de oorzaak van ellende.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten