Wat heb ik nodig om programma's van usenet te downloaden?

Forumregels
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
'Topic titel' mag (inclusief spaties) maximaal 114 tekens lang zijn.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Vul het vragenformulier in volgens onderstaand voorbeeld.

Waar je vraag over gaat.
Onderwerp.
Antwoord:
Hier komt waar je vraag over gaat.
Probleembeschrijving.
Antwoord:
Beschrijf het probleem beknopt, vermeld daarbij ook foutmeldingen en/of stopcodes.

Indien van toepassing.
Vul de onderdelen in op de manier zoals getoond in het voorbeeld.
Typ 'n.v.t' waar een onderdeel niet van toepassing is.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
mario64
Berichten: 536
Lid geworden op: 07 mei 2018, 15:10

Wat heb ik nodig om programma's van usenet te downloaden?

Ongelezen bericht door mario64 »

Zie 'VOORBEELD' onderaan de vragenlijst voor uitleg (in de spoiler).
  1. Typ waar je vraag over gaat => Welke programma's heb ik nodig om iets van usenet te downloaden?
  2. Indien van toepassing, provider en/of pakket gegevens zoals data limiet, etc => n.v.t
  3. Indien van toepassing, een korte beschrijving wanneer het probleem zich voordoet => n.v.t
Indien van toepassing, omschrijf de huidige situatie of/welke wijziging recentelijk is aangebracht => n.v.t
► Laat Spoiler zien
BBgebruiker1
Site Admin
Berichten: 1756
Lid geworden op: 26 jun 2014, 15:55
Locatie: Amersfoort
Zodiac:
Contacteer:

Re: Wat heb ik nodig om programma's van usenet te downloaden?

Ongelezen bericht door BBgebruiker1 »

De meeste providers hebben ook een zogenaamde 'news' server, daar heb je de naamgegevens van nodig en het poortnummer dat gebruikt wordt.
Dan heb je ook nog een programma nodig die de nieuwsgroepen lezen kan, de zogenaamde newsreader.
Een gratis newsreader is bijvoorbeeld het programma 'Grabit', hierin voer je de newsserver van je provider in met het poortnummer, meestal heb je daarbij de accountnaam en het wachtwoord nodig dat je hebt gekregen toen je het internet pakket hebt gekozen.
Om te zoeken welke programma's er op dat moment te downloaden zijn via usenet, heb je een zoekmachine nodig zoals 'spot lite'.
Spot Lite stel je ook in met dezelfde server en account gegevens in als je bij Grabit hebt gedaan.
Op spot lite zoek je het programma dat je wilt downloaden en met Grabit kan je het gekozen bestand downloaden.
Dan ben je klaar om te gaan zoeken en downloaden.
Veel plezier.
Aanname is vaak de oorzaak van ellende.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast